Wycieczka w Bieszczady

Dnia 14 maja uczniowie SP w Nieżywięciu i Kruszynach wyjechali na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie i Bieszczady. Opiekunami wycieczki były panie nauczycielki szkół w Kruszynach i Nieżywięciu. Pierwszego dnia mieliśmy okazję zobaczyć w Zagnańsku dęba Bartka- sędziwego króla Puszczy Świętokrzyskiej. Następnie udaliśmy się Drogą Królewską na Święty Krzyż. Zwiedzaliśmy tam klasztor, w którym oglądaliśmy min. zmumifikowane ciała. Widzieliśmy też rumowiska skalne zwane gołoborzami. Drugiego dnia podziwialiśmy przepiękne okazy kamieni w Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Św. Katarzynie oraz uczestniczyliśmy w lekcji geologicznej. Na koniec każdy z nas otrzymał oszlifowany kamień, który ma przynosić szczęście. Zwiedzaliśmy też jaskinię w rezerwacie Kadzielnia. Następnego dnia udaliśmy się do elektrowni wodnej  na Solinie. Mieliśmy okazję zobaczyć jak pracuje elektrownia oraz poznać jej historię. Byliśmy też wewnątrz  zapory oraz spacerowaliśmy po jej koronie. Padał deszcz, więc z niektórych atrakcji musieliśmy niestety zrezygnować. W zamian za to pojechaliśmy zwiedzać Ogród Biblijny, muzeum przyrodnicze i podziwiać piękno żubrów. Popłynęliśmy też statkiem w dolinę Sanu.Kolejnego dnia pogoda dopisała, więc wspólnie z przewodnikiem weszliśmy na Połoninę Wetlińską skąd podziwialiśmy panoramę Bieszczad. Tego dnia zobaczyliśmy też piękne cerkwie w Smolniku i Czarnej. Codziennie mieliśmy zapewnioną przepyszną obiadokolację i śniadanie w hotelu Unitra. Ostatni dzień wycieczki przeznaczyliśmy na powrót.                                                                                  OPRAC. Martyna Rojek