Klasa 8

25 marca 2020

Przedmiot TematZadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
geografiaw Amazonii Przeczytaj w rozdziale 4. temat 3 „W Amazonii” Wykonaj ćwiczenia do tego tematu w zeszycie ćwiczeń- str 53-56 https://epodreczniki.pl/a/lasy-rownikowe/DPjjE2mux
Ćwiczenia wykonane- zrobić zdjęcie i wysłać na gmail





Grupa na messenger, strona szkoły
gmail: olakotkal234@ gmail.com
InformatykaFunkcja licz jeżeli1. Obejrzenie filmiku o funkcji.
https://www.youtube.com/watch?v=RNeIZeugYIU
2. Opracowanie ćwiczenia zgodnie z instrukcją z filmu w arkuszu kalkulacyjnym na dysku google i udostępnienie go nauczycielowi.
Uczeń otrzymuje materiały i instrukcję przez classroom, informacje na
messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , wykonaną pracę zapisuje w chmurze i udostępnia
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, kosoiwona@o2.pl
Wychowanie fizyczne Idea olimpijska1. Uczeń ogląda film:
https://www.youtube.com/watch?v=rijgu0-x91s&t=533s
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv oraz Classroom klasy 8
biologiaNieantagonistyczne zależności miedzy gatunkamiW podręczniku str 111 do 115 zapoznaj się z pojęciami:
-mutualizm komensalizm
Wejdź na stronę epodręczniki Współpraca między gatunkami 2.Obejrzyj fim ” Symbioza w rafie koralowej” 3. Rozwiąż zadanie – mutualizm i komensalizm ( zrób screen, zdjęcie i prześlij na mail)
grupa na messenger, strona szkoły,
gmail: olakotkal234@ gmail.com
J.niemieckiJak nazywają się środki
transportu?
1. Uczeń zapisuje temat zajęć z podręcznika po niemiecku oraz tłumaczenie po polsku str. 85. Uczeń zapisuje cel lekcji znajdujący się na dole strony.
2. Uczeń zapisuje w zeszycie pod tematem środki transportu z podręcznika zad. 1/str. 85 wraz z tłumaczeniami.
3. Uczeń wykonuje następnie zadanie 2, 3, 4 /str. 85 podręcznik-rozwiązanie zapisuje w zeszycie.
4. Uczeń zapisuje zad. domowe w zeszycie: 1,2,3,4 str. 59 ćwiczenia
Zad. domowe- zrobić zdjęcie rozwiązanych zadań i wysłać e-mail na Classroomie klasy 8 kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv oraz Classroom klasy 8
MatematykaRodzaje ostrosłupów. 1. Uczeń zapoznaje się z filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=Tb3hmPJx0Ns
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe:
zad.2,5 a,b,c str. 182 podręcznik
Zadania rozszerzające:
Zad.5 d,e,f str. 182 podręcznik oraz zad. 7 str. 183 podręcznik
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
Wychowanie fizyczneLekkoatletyka-królowa sportu1. Uczniowie czytają artykuł o lekkoatletyce:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lekkoatletyka
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv oraz Classroom klasy 8

26 marca 2020r.

Przedmiot TematZadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Język angielskiCzytanie tekstu ze zrozumieniem, pisanie e-maila- ćwiczenia. 1. Uczeń zapisuje temat zajęć w języku polskim i angielskim wraz z datą a następnie zapisuje cele lekcji.
2. Uczeń zapisuje w zeszycie pod tematem KEY PHRASES wraz z tłumaczeniem na j. polski
3. Uczeń wykonuje następnie ćwiczenia i odpowiedzi zapisuje w zeszycie.
Uczeń otrzymuje zdjęcia kolejnych ćwiczeń do wykonania na messenger. Po skończonej lekcji uczeń przesyła nauczycielowi zdjęcie swojej pracy. Messenger, classroom
religia37. Chrystianizacja Europy.Zapisz temat i zapoznaj się z tekstem.
Wypisz państwa, które na przestrzeni IV – XIII w. objęła chrystianizacja.
Przygotuj krótką informację: jakie zmiany zaszły w tych państwach dzięki chrześcijaństwu.librus, messenger
chemiaPorównanie właściwości alkoholi.Zapoznanie się z tabelą str 154 podręcznik -przepisz do zeszytu. Reakcje spalania str 155 do zeszytu.
Wykonaj samodzielnie zad 1-3/156 w zeszycie
Praca z podręcznikiem messenger ,
wiechyr@wp.pl
język polskiPrzygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.Wykonaj test przygotowujący do egzaminu, który znajduje się na Google Classroom. Test rozpocznie się o godz. 10:25 i potrwa do godz 11:30. Uważnie przeczytajcie instrukcje. Pamiętajcie o wysłaniu gotowego testu do godz. 11:30! Praca indywidualna z testem w aplikacji Classroom. messenger, Classroom

27 marca 2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
HistoriaPowstanie „Solidarności”Zapis tematu. Zapoznanie z tekstem. Notatka w formie odpowiedzi na pytania nauczyciela. Pytania przesłane indywidualnie do uczniów przez libruspraca z podręcznikiemkontakt poprzez gmail ,librus
ReligiaŚwięty Benedykt i benedyktyni.Zapis tematu.
Zapoznanie się z tekstem.
Redagowanie notatki:
Wypisz 5 podstawowych punktów z reguły św. Benedykta.
Co to jest reguła zakonna?
film o Opactwie benedyktynów
https://www.youtube.com/watch?v=BUO_GzeK6aM
messenger, librus
Język PolskiObraz zrujnowanej Warszawy widziany oczami reportera.Przygotuj do lekcji:
przeczytaj fragment „Ziela na kraterze” (podręcznik str. 227-232).
W trakcie lekcji:
Obejrzyj film „Miasto ruin” (link)
O godz. 9:45 łączymy się na Hangouts.
Uzupełnij notatkę podaną na Classroomie.

Dodatkowe dla chętnych:
Obejrzyj film „Życie codzienne podczas Powstania Warszawskiego. Panował głód i strach”.
https://www.youtube.com/watch?v=TR-VxXMq66g


Podręcznik, Youtube

dodatkowy film:
https://www.youtube.com/watch?v=WAxgCCAn6IA
Hangouts, Classroom
MatematykaSiatki ostrosłupów. Pole powierzchni.1. Uczeń zapoznaje się z filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=KfyH-aAVGRY
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe:
zad.3 a,4,5 str. 186 podręcznik
Zadania rozszerzające:
Zad.7 str. 187 podręcznik
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcjikontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
Wychowanie fizyczne Lekkoatletyka-wybrane konkurencje1. Uczeń ogląda filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM&list=RDQMQPzT75lIWOk&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=spbRkD23wyg&list=RDQMQPzT75lIWOk&index=5

https://www.youtube.com/watch?v=tYkX2rm2MGo&list=RDQMQPzT75lIWOk&index=6

https://www.youtube.com/watch?v=TyToIoKBAPQ&list=RDQMQPzT75lIWOk&index=8
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv oraz Classroom klasy 8
Wiedza o społeczeństwieOrganizacje pozarządoweZapis tematu. Uczniowie wyjaśniają czym zajmują się organizacje pozarządowe, wymieniają kilka, wykonują ćwiczenia1,2 str.156praca z podręcznikiemKontakt poprzez gmail , librus
Wdż

30 marca 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
MatematykaObjętość ostrosłupa1. Uczeń zapoznaje się z filmikiem:
http://www.youtube.com/watch?v=3w3eqZ6tetM
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe:
zad.1,2 str. 189 podręcznik
Zadania rozszerzające:
zad.4 str. 189 Podręcznik
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcjkontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv ,librus
HistoriaStan wojenny i schyłek PRLUczeń na podstawie przeczytanych treści z podręcznika zapisuje w zeszycie przyczyny, datę wprowadzenia stanu wojennego, zapoznaję się z tekstem źródłowym na str.213. Uczeń zapisuje skutki wprowadzenia stanu wojennegopraca z podręcznikiem, kontakt poprzez gmail, librus
Wiedza o społeczeństwieMedia i opinia publicznaUczeń czyta temat , redaguje samodzielnie notatkę, zapoznaje się z informacjami na temat faktów i opinii. Zapisuje Dwa zdania ,które wyrażają opinię i dwa , które informują o faktach(Przesyłają nauczycielowi)Praca z podręcznikiemKontakt poprzez gmail, librus
Język polski„Elegia o… (chłopcu polskim)” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego1. Uczeń czyta utwór (podręcznik str. 233)
Uczeń wysłuchuje dwóch piosenek inspirowanych wierszem. (linki)
2. Uczeń przypomina sobie (wyszukuje) informacje o czasach okupacji i Powstaniu Warszawskim
3. Uczeń czyta notatkę o Pokoleniu Kolumbów (dostępna na Classroomie)
4. Uczeń na podstawie zebranych informacji uzupełnia notatkę w Dokumentach Google (Classroom) i poprawioną przez nauczyciela zapisuje w zeszycie (lub Lekturowniku)
podręcznik, Classroom, You Tube, messenger, (ew. Lekturownik)kontakt przez Classroom i messenger

https://www.youtube.com/watch?v=5icyGC-uBOg

https://www.youtube.com/watch?v=xZb3jJE8pYM
FizykaZjawisko cienia i półcienia.1. Uczeń zapoznaje się z filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=Lg5O1u8e8-E
2. Uczeń zapoznaje się z tematem podręcznik strona 219
3. Wykonuje notatkę w zeszycie
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcjikontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv ,librus
Język angielskiFunkcje językowe, środki językowe, czytanie ze zrozumieniem- ćwiczenia do sprawdzianu ósmoklasisty.1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat, datę oraz cele lekcji.
2. Uczeń rozwiązuje i zapisuje w zeszycie odpowiedzi do ćwiczeń przesłanych przez nauczyciela.
3. Po wykonaniu ćwiczeń uczeń przesyła nauczycielowi zdjęcie swoich notatek z zeszytu.
Uczeń otrzymuje zdjęcia kolejnych ćwiczeń do wykonania na messenger. Po skończonej lekcji uczeń przesyła nauczycielowi zdjęcie swojej pracy. Messenger, classroom
FizykaZjawisko cienia i półcienia.1. Uczeń wykonuje zad. 1,2,5 str. 222-223 podręcznik Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji, zadaje pytaniakontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv ,librus

31 marca 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Wychowanie fizyczneDoskonalenie techniki indywidualnej w pchnięciu kulą 1. Uczeń ogląda dwa filmy:
https://www.youtube.com/results?search_query=pchni%C4%99cie+kul%C4%85
https://www.youtube.com/watch?v=S_M095VhCMk&t=1202s
praca samodzielna,
pytanie nauczyciela dotyczące filmu
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
Edukacja dla bezpieczeństwaOparzenia i odmrożenia1. Uczniowie czytają materiały i filmy na epodoreczniki.pl
Uczniowie rozwiązują mini testy podsumowujące temat.
praca samodzielna kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
MatematykaObjętość ostrosłupów.1. Uczeń wykonuje w zeszycie zad.3,6 str.189 – 190, zad.29 str.203 podręcznikUczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji, zadaje pytaniakontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv ,librus
Język polskiOfiarność wobec ojczyzny ukazana w wierszu Jana Lechonia „Przypowieść” 1. Przeczytaj utwór „Przypowieść” Jana Lechonia (podręcznik str. 234-235)
2. Wykonaj zadanie 2/235. wnioski z punktów a-d zapisz w tabeli porównującej bohaterów wiersza. (Pomoże Ci w tym kontekst historyczny – przypomnij sobie wydarzenia, podczas których Polacy walczyli poza granicami kraju).
3. Dlaczego Lechoń nazwał swój utwór „Przypowieść”? Przypomnij sobie cechu przypowieści. Napisz uzasadnienie w 3-4 zdaniach. Zwróć uwagę na elementy charakterystyczne dla tego gatunku, które możesz odnaleźć też w wierszu.
kontakt przez messenger
Język niemiecki Jedziemy samochodem / Wir fahren mit dem Auto 1. Uczeń zapisuje temat zajęć z podręcznika po niemiecku oraz tłumaczenie po polsku str. 86. Uczeń zapisuje cel lekcji znajdujący się na dole strony 87.
2. Uczeń wykonuje następnie zadanie 1, 3, 4 /str. 86 podręcznik-rozwiązanie zapisuje w zeszycie.
4. Uczeń zapisuje zad. domowe w zeszycie: 1,2,3,4 str. 60 ćwiczenia
Zad. domowe- zrobić zdjęcie rozwiązanych zadań i wysłać e-mail na Classroomie klasy 8 kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv oraz Classroom klasy 8
Język angielskiĆwiczenie umiejętności językowych: środki i funkcje językowe, czytanie tekstu ze zrozumieniem. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat, datę oraz cele lekcji.
2. Uczeń rozwiązuje i zapisuje w zeszycie odpowiedzi do ćwiczeń przesłanych przez nauczyciela.
3. Po wykonaniu ćwiczeń uczeń przesyła nauczycielowi zdjęcie swoich notatek z zeszytu.
Uczeń otrzymuje zdjęcia kolejnych ćwiczeń do wykonania na messenger. Po skończonej lekcji uczeń przesyła nauczycielowi zdjęcie swojej pracy. Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv

1 kwietnia 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
GeografiaLudność Ameryki ·  przyczyny zróżnicowania rasowego i etnicznego Ameryki
·  wielkie migracje
·  zmiany liczby ludności Ameryki
·  sytuacja rdzennej ludności
skutki zanikania kultur pierwotnych
Uczniowie czytają temat lekcji str.122-125
Następnie pod kierunkiem nauczyciela wykonują notatkę i zadania w ćwiczeniach
Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
Informatyka Tworzenie strony internetowej z wykorzystaniem języka HTML 1.      Uczeń zapisuje temat lekcji
Tworzenie strony internetowej z wykorzystaniem języka HTML
2.       Uczeń zapoznaje się z tematem z podręcznika s. 186 – 188
3.       Uczeń ogląda filmik o tworzeniu stron internetowych
https://www.youtube.com/watch?v=W5GdAGduTYM
Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji, zadaje pytania Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
Wychowanie- fizyczne Doskonalenie techniki indywidualnej w skoku wzwyż 1. Uczeń ogląda filmy: https://www.youtube.com/watch?v=CkYeK41S2Zc
https://www.youtube.com/watch?v=HzUr1HguuXM
https://www.youtube.com/watch?v=DrH7v5ssZ98&t=4s
praca samodzielna,
pytanie nauczyciela dotyczące filmu
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
BiologiaCzym jest ekosystem •     ekosystem i jego składniki
•     ekosystemy sztuczne i naturalne
•     sukcesja pierwotna i wtórna
•     sposoby wykorzystywania ekosystemów przez człowieka
Uczniowie oglądają film

https://epodreczniki.pl/a/film/DVNFAO0x8
następnie pracują z podręcznikiem i wykonują ćwiczenia
Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
Język niemiecki Idę przez park / Ich gehe durch den Park 1. Uczeń zapisuje temat zajęć z podręcznika po niemiecku oraz tłumaczenie po polsku str. 88. Uczeń zapisuje cel lekcji znajdujący się na dole strony 89.
2. Uczeń wykonuje następnie zadanie 1, 3, 4 /str. 88 podręcznik-rozwiązanie zapisuje w zeszycie.
4. Uczeń zapisuje zad. domowe w zeszycie: 1,2,3,4 str. 61 ćwiczenia
Zad. domowe- zrobić zdjęcie rozwiązanych zadań i wysłać e-mail na Classroomie klasy 8 kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv oraz Classroom klasy 8
MatematykaOdcinki w ostrosłupach.1. Uczeń zapoznaje się z film:
https://www.youtube.com/watch?v=w6g3fzh8Pj4
https://www.youtube.com/watch?v=w6g3fzh8Pj4
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe:
zad.1,2 str. 189 podręcznik
Zadania rozszerzające:
zad.4 str. 189 Podręcznik
Wychowanie- fizyczne Doskonalenie umiejętności przekazywania pałeczki sztafetowej w strefie zmian 1.Uczeń ogląda film o nauce zmian:
https://www.youtube.com/watch?v=NytPDFSQ1J0
2.Uczeń ogląda filmy z biegów sztafetowych:
https://www.youtube.com/watch?v=lmhz2ZFSrz8
https://www.youtube.com/watch?v=uwLDpcye-VM
praca samodzielna,
pytanie nauczyciela dotyczące filmu
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv oraz Classroom klasy 8

2 kwietnia 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Religia41. Jak powstawały uniwersytety?Zapis tematu.
Redagowanie notatki na podstawie pytań podanych na lekcji.
Czytanie ze zrozumieniem – wyszukiwanie informacji
https://klp.pl/sredniowiecze/a-6332.html
messenger, librus
Język angielski
ChemiaSzereg homologiczny kwasów karboksylowych 1. Zapoznanie z pojęciem grupa karboksylowa -zapisanie jej wzoru sumarycznego i strukturalnego w zeszycie.
2. Tworzenie szeregu homologicznego kwasów karboksylowych Tabela 13/158-159 . W zeszycie tabela 13/158 – bez modelu cząsteczkowego na końcu tabeli. Proszę wykonać to starannie w zeszycie.
3. Wzór ogólny kwasów karboksylowych str 158
Praca z podręcznikiem. messenger ,
wiechyr@wp.pl
Język polski
Język polski
Chemia Szereg homologiczny kwasów karboksylowych Zad 1-4/160
do konsultacji na messengerze
Uczniowie wykonują ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń messenger ,
wiechyr@wp.pl
Godzina wychowawcza
Udostępnij innym poprzez: