Klasa 7

25 marca 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
MatematykaPotęgowanie potęgi.1. Uczeń zapoznaje się z filmikiem:”
https://www.youtube.com/watch?v=J0r7extoQN0
2. Uczeń wykonuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messengera w trakcie trwania lekcji.
3.Uczeń wykonuje zadania:
Podstawowe: zad. 1,3 str.229 z podręcznika
Rozszerzające:
zad. 1,2,4 str. 95 ćwiczenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
BiologiaBudowa i działanie układu wydalniczegoPrzeczytaj tekst z podręcznika: Temat 1 Rozdział VII str 153-153
Wykonaj notatkę w zeszycie:
-elementy układu moczowego
-jak powstaje mocz
Zdjęcie notatki na gmail

https://epodreczniki.pl/a/uklad-moczowy/DdqSJxj2r
Uczeń otrzymuje materiałykomunikator messenger
gmail: olakotkal234@gmail.com
ReligiaKrólewskie insygnia z drewna i skóry.Uczeń zapoznaje się z krótką biografią królowej Jadwigi, wykonuje w punktach notatkę (data ur., ślubu, zasług dla Polski, data śmierci, beatyfikacji i kanonizacji
filmik https://www.youtube.com/watch?v=hk_s3zKtzL0
Uczeń otrzymuje materiały; Uczeń komunikuje się z nauczycielem przez grupę na messengerze
J. angielskiSłownictwo- jednostki miary. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Następnie zapisuje w zeszycie słownictwo (jednostki miary) wraz z tłumaczeniem.
3. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenia: 1 i 2 i odpowiedzi zapisuje w zeszycie.
4. Następnie przepisuje do zeszytu KEY PHRASES ze str. 57 z podręcznika wraz tłumaczeniem.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań.

Uczeń korzysta z gotowej notatki przygotowanej przez nauczyciela.
Kontakt z nauczycielem przez: Classroom kl. VII oraz przez komunikator Messenger- na grupie oraz na na priv.
geografiaZmiany w Polskim przemyśleNapisz w zeszycie jakiego rodzaju produkty są wytwarzane w twojej okolicy?
Na podstawie tekstu w podręczniku str. 134-137
Wymień sektory przemysłu
Jakie były przyczyny i skutki restrukturyzacji polskiego przemysłu
Ćwiczenia
https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski/DLz32IjBw
Uczeń otrzymuje materiały komunikator messenger
InformatykaTworzenie dokumentu tekstowego1. Przypomnienie zasad poprawnego formatowania tekstu.
2. Utrwalenie pojęć: akapit, margines – podręcznik s. 175.
3. Wykonanie ćwiczenia 1 s. 176.
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
wychowanie fizyczneZnaczenie ćwiczeń śródlekcyjnych.Gry online w koszykówkę i piłkę nożną.grupa klasowa messenger

26 marca 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
J.angielskiThe human brain- reading comprehension. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Następnie czyta tekst z podręcznika ze str. 58 i wspólnie z nauczycielem go tłumaczy.
3. Uczeń zapisuje w zeszycie nowe słówka i zwroty.
4. Następnie robi ćwiczenia: 1 i 2.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań.

Kontakt z nauczycielem przez: Classroom kl. VII oraz przez komunikator Messenger- na grupie oraz na na priv.
chemia Woda -właściwości i jej rola w przyrodzie Zapoznaj się z tematem lekcji nr 28. Odpowiedz na pytania pisemnie w zeszycie przedmiotowym.
1. Jakie są główne zanieczyszczenia wód ?
2. Na czym polegają niezwykłe właściwości wody ?
3. Wymień 4 sposoby racjonalnego gospodarowania wodą
Podręcznik komunikacja;
messenger ,
wiechyr@wp.p
język polski Czym jest powieść historyczna? Przygotuj przed lekcją:

Przeczytaj fragment powieści „Cycero” Roberta Harrisa (podręcznik, str. 218-221)

Na lekcji:
wykonanie zadań: 1, 4 str. 222, 5 str. 223
zapisanie notatek podanych na Classroom.
Zadanie domowe na Classroom w temacie.
potrzebne będą: podręcznik, zeszyt, Classroomlekcja on-line przez Hangouts
fizyka Swobodne spadanie ciał Obejrzyj film na
https://www.youtube.com/watch?v=b-Z8IMuFqFQ
Notatka w zeszycie .To najważniejsze str 177 (podręcznik) . Karta pracy tylko 1 strona . Wejdź na
www.docwiczenia.pl
KOD F7RN9S i prześlij na maila.
Podręcznik,
Karta pracy,
l
komunikacja;
messenger ,
wiechyr@wp.pl
fizykaSwobodne spadanie ciałObejrzyj film na
https://www.youtube.com/watch?v=b-Z8IMuFqFQ
Notatka w zeszycie .To najważniejsze str 177 (podręcznik) . Karta pracy tylko 1 strona . Wejdź na
www.docwiczenia.pl
KOD F7RN9S i prześlij na maila.
Podręcznik,
Karta pracy,
l
komunikacja;
messenger ,
wiechyr@wp.pl
MatematykaPotęga iloczynu i ilorazu. 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=PlrXNCVTsXg&list=PLef0yBMrEiIj3gFeTR8v_W0LIkFNeI_cv&index=8
https://www.youtube.com/watch?v=fQ0qLTMwcAw&list=PLef0yBMrEiIj3gFeTR8v_W0LIkFNeI_cv&index=9
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: zad. 1,2, str 96 ćwiczenia
Zadania rozszerzone: 5 str.97 ćwiczenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv

27 marca 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
język polskiPowtórzenie wiadomości o częściach mowy. Uczniowie zapoznają się z informacjami dotyczącymi odmiennych i nieodmiennych części mowy
– podręcznik str. 225,
– grafiki na Classroomie

Uczniowie tworzą w zeszycie notatkę.
Uczniowie wykonują zadania w ćwiczeniach:
1-4, 5 (zdanie pierwsze) str. 74-76.

Dla chętnych dokończyć zad. 5 i zrobić zad. 6.
Podręcznik, Classroom, zeszyt, ćwiczeniaClassroom, messenger
religia40. Rzeczpospolita Obojga Narodów krajem tolerancji religijnej.Zapis tematu do zeszytu.
Zapoznanie z treściami.
Wykonanie notatki.
Notatka:
– podział chrześcijaństwa,(schemat)
Wypisz wyznania, których członkowie żyli w naszym kraju od XIV wieku.
messenger
muzyka To samo lecz inaczej.Uczniowie oglądają filmy, wyszukują informacje o Freddie MercuryInternet, zapis notatki w zeszycie lub edytorze tekstu.Librus, Messenger
historiaNa frontach I wojny światowej Uczniowie czytają treść tematu wyszukując odpowiedzi na zadane pytania przez nauczyciela, analizują mapy wyszukując potrzebnych informacji, odpowiadają na pytania zachowując chronologię wydarzeń,odpowiedzi są jednocześnie notatką w zeszycie przedmiotowymsamodzielna praca uczniów,przetwarzanie informacji w formie odpowiedzi na pytania ,zapis w zeszycie przedmiotowymkontakt poprzez gmail, librus
wychowanie fizyczneĆwiczenia ogólnorozwojowe.Uczeń wykonuje ćwiczenia wg swoich możliwości w oparciu o filmik.
Rozgrzewka.
Zadanie: przygotuj na przyszły tydzień 2 półlitrowe butelki z wodą i balon bądzź miękką piłkę.
https://www.youtube.com/watch?v=itNO2gmf8vk lub https://www.youtube.com/watch?v=zxdHhz_cxTY lub https://www.youtube.com/watch?v=lJn9NDL8E8A messenger
Język niemieckiCo się jada i pija na śniadanie? 1. Uczeń zapisuje temat zajęć z podręcznika po niemiecku oraz tłumaczenie po polsku str. 86. Uczeń zapisuje cel lekcji znajdujący się na dole strony 87.
2. Uczeń zapisuje w zeszycie pod tematem nazwy produktów z podręcznika zad. 1/str. 86 wraz z tłumaczeniami.
3. Uczeń wykonuje następnie zadanie 4 /str. 87 podręcznik-rozwiązanie zapisuje w zeszycie.
4. Uczeń rozwiązuje zad. 1,2,3,4 str. 58 ćwiczenia
samodzielna praca uczniów, sprawdzenie rozwiązania zadań poprzez platformę Classroom Classroom, grupa messenger, librus
plastykaDekoracja na stół wielkanocny Uczeń planuje , projektuje i tworzy dekorację według własnego pomysłu,stosuje różne techniki i narzędzia plastyczne, dba o estetyczne i staranne wykonanie pracyUczeń pracuje samodzielnie, może korzystać z aplikacji lub strony np:pinterest, przesyła zdjęcia swoich prackontakt poprzez gmail,librus

30 marca 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
wychowanie fizyczneĆwiczenia z przyborem.Rozgrzewka. Film nr 1
Wykonywanie ćw. wg pokazu. (kolejne)
1. https://www.youtube.com/watch?v=lJn9N 2.https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY 3.https://www.youtube.com/watch?v=E_L0JcYJE2g
messenger, librus
język angielskiJobs and skills- nazwy zawodów w oparciu o przeczytany tekst. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Następnie zapisuje w zeszycie słownictwo (nazwy zawodów) wraz z tłumaczeniem.
3. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenie i odpowiedzi zapisuje w zeszycie.
4. Następnie uczeń czyta tekst ze str. 60 z podręcznika i udziela odpowiedzi na zadane pytania do tekstu.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań.
Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
gzw.Bliżej niepełnosprawności.Zapoznanie się z przesłaniem filmiku.(tekst)Oglądanie krótkiego filmu https://pieknoumyslu.com/krotki-film-animowany-ktory-poruszyl-tysiace-serc/ messenger
język niemiecki Jak smakuje jedzenie szkolne? / Wie schmeckt das Schulessen? 1. Uczeń zapisuje temat zajęć z podręcznika po niemiecku oraz tłumaczenie po polsku str. 88. Uczeń zapisuje cel lekcji znajdujący się na dole strony 88.
2. Uczeń wykonuje w zeszycie zad. 1, 2, 3
4. Zad domowe. 1,2,3,4 str. 59 ćwiczenia
samodzielna praca uczniów, sprawdzenie rozwiązania zadań poprzez platformę Classroom Classroom, grupa przedmiotowa messenger lub priv, librus
język polskiPowtarzamy wiadomości o częściach zdania i zdaniu pojedynczym.Uczniowie zapoznają się z informacjami dotyczącymi części zdania
– podręcznik str 226
– grafiki na Classroomie Uczniowie wykonują zadania w ćwiczeniach:
1, 3, 5 str. 78-80
Uczniowie tworzą w zeszycie notatkę.
podręcznik, ćwiczenia, ClassroomClassroom, messenger
matematykaDziałania na potęgach.
1. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na Messenger
2. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: zad. 1,str. 97, zad 3 str.98 ćwiczenia
Zadania rozszerzone: Zad. 6 str.97 ćwiczenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
historiaI wojna światowa na ziemiach polskichUczeń czyta treści z podręcznika i wyszukuje odpowiedzi na pytania:
1. Wymień polskie formacje wojskowe
2. Jak zaborcy w czasie I wojny światowej traktowali ziemie polskie (Zapis w zeszycie)
Praca z podręcznikiem, Kontakt poprzez gmail, librus

31 marca 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
wychowanie fizyczneLekkoatletyka – królowa sportu.Zapoznanie się z historią i konkurencjami lekkiej atletyki. redagowanie notatki ze szczególnym uwzględnieniem czwórboju. https://pl.wikipedia.org/wiki/Lekkoatletyka lub innelibrus, messenger
matematykaDziałania na potęgach.Uczeń wykonuje zad. 6,7, 13 dwa wybrane przykłady str. 235.
Całe zadanie 13 dla chętnych.
Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji, zadaje pytania do zadań.kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
geografiaEnergetyka ·  podział źródeł energii
·  struktura produkcji energii elektrycznej wg rodzajów elektrowni w Polsce na tle wybranych krajów Europy
·  typy elektrowni
·  rozmieszczenie elektrowni w Polsce
·  odnawialne źródła energii (OZE)
Uczniowie oglądają film
https://www.youtube.com/watch?v=BF_CBwGtc9Y


W trakcie filmu uczniowie wykonują notatkę zgodnie z instrukcją prowadzącego lekcję
Samodzielna praca ucznia
Zadanie domowe
Znajdź w Internecie informacje dotyczące wykorzystania alternatywnych źródeł energii w twoim województwie (regionie). Sporządź ilustrowany opis na ten temat.
Prześlij go na librusa.
Strona szkoły
librus messenger
język polskiCzęści mowy, części zdania, budowa zdania pojedynczego – ćwiczeniaO 11:05 na Classroom uczniowie dostaną dostęp do testu. Czas na wykonanie i przesłanie testu to 10 minut, czyli do 9:15.
Dalej uczniowie pracują w ćwiczeniach, wykonując zad. 1, 6, 8 str. 80-83.


Dla chętnych pozostałe zadania z tego tematu w ćwiczeniach.
podręcznik, ćwiczenia, ClassroomClassroom, messenger
język polskiPrzy okrągłym stole – symboliczny początek rycerstwa.Przeczytaj „Pierwszą Przygode Okrągłego Stołu” (podręcznik str. 228)
– rozmowa o tekście na Hangouts (czas i miejsce akcji, bohaterowie, wydarzenia, idea Okrągłego Stołu)
– uczniowie uzupełniają notatkę dołączoną do tematu w Classroomie i zapisują gotową, poprawioną w zeszycie.
podręcznik, ClassroomClassroom, messenger, Hangouts
biologiaBudowa układu nerwowego •     porównanie działania układu nerwowego i układu dokrewnego
•     funkcje układu nerwowego
•     budowa komórki nerwowej
•     ośrodkowy i obwodowy układ nerwowy
•     somatyczny i autonomiczny układ nerwowy
kierunek i sposób przekazywania impulsów nerwowych
Uczniowie oglądają lekcję na kujawsko-pomorskiej e szkole
https://www.youtube.com/watch?v=qhWRiL8wLYo&list=PLpWWN9TTWabTuHLNkfK-6aoA7n0FNk24e&index=2&t=88s
Librus, strona szkoły, messenger – będę dla uczniów dostępna w czasie lekcji gdyby były jakieś pytania.

1 kwietnia 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
matematykaNotacja Wykładnicza.1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=lAB0ndg1GMY&list=PLef0yBMrEiIihy4Wl3xOhVqmORszy7l8J
https://www.youtube.com/watch?v=dRGt236ZBGo&list=PLef0yBMrEiIihy4Wl3xOhVqmORszy7l8J&index=4
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: zad. 1,2, str.99 ćw
Zadania rozszerzone: 1,5 str.238 – 239 podręcznik
biologia  Zaburzenie funkcjonowania układu hormonalnego •     hormony – produkty wydzielania gruczołów dokrewnych
•     klasyfikacja gruczołów na gruczoły zewnątrzwydzielnicze i dokrewne (wewnątrzwydzielnicze)
•     lokalizacja gruczołów dokrewnych w ciele człowieka
•     swoiste działanie hormonów
•     rola poszczególnych hormonów w organizmie człowieka
•     równowaga hormonalna
•     antagonistyczne działanie hormonów
•     rola podwzgórza w regulacji hormonalnej
rytm dobowy a działanie hormonów
Uczniowie zapoznają się z materiałem https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/D8fZrWlSe
Następnie wykonują zadania
Librus, strona szkoły, messenger – będę dla uczniów dostępna w czasie lekcji gdyby były jakieś pytania.
religia43. Sprawy Ojczyzny traktuje jak własne.Zapis tematu. Zapoznanie z treścią tematu.Redagowanie notatki wg pytań poddanych na lekcji.Zapoznanie się https://uksw.edu.pl/pl/proces-beatyfikacyjny/1971-proces-beatyfikacyjny messenger, librus
język angielskiCan and could- wyrażanie zdolności, pozwolenia.1. Uczeń zapisuje temat, datę i cele w zeszycie w j.polskim oraz w j. angielskim.
2. Uczeń zapisuje w zeszycie notatkę podana przez nauczyciela.
3. Uczeń wykonuje ćwiczenia.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
wychowanie fizycznePrzygotowanie organizmu do konkurencji lekkoatletycznych.Wykonujemy ćwiczenia zgodnie z instrukcją. https://www.youtube.com/watch?v=nVihoCLMSiE https://www.youtube.com/watch?v=LvHWUGVfBHo messenger
język niemiecki
geografiaGospodarka morska ·  największe porty morskie w Polsce
·  struktura i wielkość przeładunków w polskich portach
·  przemysł stoczniowy w Polsce
·  sytuacja polskiego rybołówstwa
możliwości rozwoju gospodarki morskiej w Polsce
Uczniowie słuchają audiobuka
https://epodreczniki.pl/a/gospodarka-morska/D2ODFx1ux
Następnie wykonują notatkę
informatykaOpracowywanie tekstu. 1.     Uczeń czyta tekst z podręcznika s. 179.
2.     Uczeń wykonuje ćwiczenia 7, 8 i 9 s. 179 w dokumencie tekstowym w chmurze.
3.     Uczeń udostępnia dokument nauczycielowi na pocztę.
Uczeń otrzymuje wskazówki przez Messengera.messenger, librus

2 kwietnia 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
j.angielski
chemiaWoda jako rozpuszczalnik1. Doświadczenie 25/165. W tym celu należy obejrzeć filmiki na www.docwiczenia.pl
KOD C7DETM
KOD C7S3L8
KOD C7V9HJ
KOD C7FXQY
Po obejrzeniu filmików- proszę wykonać notatkę w następujący sposób.
Doświadczenie 25/165
Schemat -przerysować probówki.
Obserwacje: str 165
Wnioski: str 165
2. Zapisać -co to jest emulsja str 168
3. Budowa cząsteczki wody str 165 -przerysować wzór sumaryczny,wzór strukturalny i wzór kropkowy
Uczniowie oglądają filmiki na www.docwiczenia.pl
Wykonują notatkę w zeszycie.
na messengerze.
wiechyr@wp.pl
j. polski
fizykaTrzecia zasada dynamiki
1. Proszę o obejrzenie filmu na
https://www.youtube.com/watch?v=Iy9HOKLV8QI.
2. Wykonanie notatki. Notatka do lekcji.
To najważniejsze str 181.
3. Zadania do samodzielnej pracy lub konsultacja z nauczycielem.
Zad 1/182
Zad 3/182 podręcznik.
4. Odpowiedzi do zadań wysłać na podany adres lub na messenerze
Uczniowie oglądają filmik na www.youtube.com
Wykonują notatkę w zeszycie.
Na messengerze.
wiechyr@wp.pl
fizykaOpory ruchu
1. Obejrzenie filmu na
https://www.youtube.com/watch?v=lqkd-psxxwU.
2. Notatka do zapamiętania na filmie.
3. Odpowiedz na pytania
Zad 1/188
Zad 2/188 4. Notatkę i odpowiedzi do zadań przesłać na wskazany adres
Uczniowie oglądają filmik na www.youtube.com
Wykonują notatkę w zeszycie.
Na messengerze.
wiechyr@wp.pl
matematyka
chemiaSzybkość rozpuszczania się substancji w wodzie 1. Doświadczenie 26/168. W tym celu należy obejrzeć filmiki na www.docwiczenia.pl
KOD C7E9TW
Po obejrzeniu filmików- proszę wykonać notatkę w następujący sposób.
Doświadczenie 26/168
Schemat -przerysować probówki.
Obserwacje: str 168
Wnioski: str 168
2. Jak przyspieszyć rozpuszczanie się substancji w wodzie str 168. Zapisać w zeszycie pojęcie –zjawisko endoenergetyczne
Zadania do samodzielnej pracy
Zad 1/169
Zad 4/169 . Przesłać na messengerze.
Uczniowie oglądają filmiki na www.docwiczenia.pl
Wykonują notatkę w zeszycie.
Na messengerze.
wiechyr@wp.pl

3 kwietnia 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
religia
j. polski
muzyka
historia
wychowanie fizyczne
j. niemiecki
plastyka

6 kwietnia 2020 r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem

Udostępnij innym poprzez: