Klasa 6
25 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
J.polski | Niezwykły koncert Wojskiego – omawiamy fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza | 1.Wysłuchanie fragmentu „Pana Tadeusza”, czytanego przez nauczyciela podręcznik s. 205. lub https://www.youtube.com/watch?v=A1nVqPwxXNI 2. Ciche czytanie tekstu i określenie tematyki. 3. Określenie wersów, rymów, strof, refren, liczba sylab w wersie. | 1.W trakcie trwania lekcji uczeń za pomocą komunikatora zadaje pytania dotyczące wykonywanego zadania. 2. Uczeń odsyła wykonane zadanie w formie zdjęcia na priv | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus |
Wychowanie fizyczne | Idea starożytnego i nowożytnego ruchu olimpijskiego; | 1. Uczeń ogląda film: https://www.youtube.com/watch?v=rijgu0-x91s | praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmu | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus |
J.angielski | Holidays- słownictwo związane z wakacjami. | 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim). 2. Następnie zapisuje w zeszycie słówka związane z wakacjami wraz z ich tłumaczeniem na j. polski. 3. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenie i odpowiedzi zapisuje w zeszycie. 4. Uczeń wykonuje ćwiczenie 2 ze str. 46 z podręcznika. Odpowiedzi zapisuje w zeszycie. | Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. Uczeń korzysta z gotowej notatki przygotowanej przez nauczyciela. Podczas 30 minut lekcyjnych uczeń jest w kontakcie z n-lem na messengerze, pyta w razie jakichkolwiek wątpliwości, odpowiada na zadane pytania. Kontakt z nauczycielem przez komunikator Messenger- na grupie oraz na na | Kontakt z nauczycielem przez komunikator Messenger- na grupie oraz na na priv. |
Technika | Pismo techniczne. | 1. Uczeń przypomina sobie zasady pisma technicznego. 2. Zapisuje pismem technicznym tytuł i autora ulubionej książki. | 1.W trakcie trwania lekcji uczeń za pomocą komunikatora zadaje pytania dotyczące wykonywanego zadania. 2. Uczeń odsyła wykonane zadanie w formie zdjęcia na priv do 01.04.2020. | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
Muzyka | Muzyka filmowa | Uczeń ogląda poloneza z filmu „Pan Tadeusz” https://www.youtube.com/watch?v=qE44MVA79-A | Praca samodzielna | Librus |
26 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
Matematyka | Porównywanie liczb. | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami: https://www.youtube.com/watch?v=88_lpDJSbN8 2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger 3. Uczeń wykonuje zadania: Zadania podstawowe: zad. 6,11,13,15 str 79 ćwiczenia Zadania rozszerzone: 5 str.77 ćwiczenia | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
Biologia | Ryby kręgowce środowisk wodnych | Uczeń zapoznaje się z wiadomościami na stronie epodręcznika https://epodreczniki.pl/a/ryby—zwierzeta-wodne/D18acOSzl Następnie wykonuje Quiz https://quizizz.com/admin/quiz/5dfa3ad6577a13001bd2ea69/biologia-ryby-krgowce-rodowisk-wodnych | Uczeń otrzymuje materiały od nauczyciela | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa |
J.angielski | I’ll come with you- rozumienie dialogu. | 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim). 2. Następnie wspólnie z nauczycielem omawia dialog i zapisuje w zeszycie nowe zwroty i słowa z dialogu wraz z ich tłumaczeniem na j. polski. 3. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenia 1,2 i 3 ze stron 44/45 4. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenie i odpowiedzi zapisuje w zeszycie. Zadanie domowe- wykonanie ćwiczenia 6/45. | Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. | Kontakt z nauczycielem przez messenger na grupie oraz na priv |
Godzina z wychowawcą | Uczymy się odmawiać. | Uczeń przygotowuje listę sytuacji, w których powinien odmówić (sytuacje zagrażające zdrowiu). | Dyskusja na czacie messenger w czasie trwania lekcji. | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
J.polski | Nosowa czy ustna – o głoskach. | 1. Zapoznanie z definicją z podręcznika, następnie wspólnie na czacie wykonujemy ćwiczenia 1,2,5,6 https://epodreczniki.pl/a/nosowa-czy-ustna/DkXHN7xdA | Rozmowa na czacie w czasie trwania lekcji. | Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
J.polski | Ćwiczenia w rozpoznawaniu głosek i prawidłowym zapisie. | Wykonujemy ćwiczenia 7, 8, 9 (Foto zad. 9 możesz wysłać do nauczyciela) https://epodreczniki.pl/a/nosowa-czy-ustna/DkXHN7xdA | Rozmowa na czacie w czasie trwania lekcji. | Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
27 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
Matematyka | Dodawanie i odejmowanie. | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami: https://www.youtube.com/watch?v=TCZUgM6WS64 https://www.youtube.com/watch?v=zKhHpYXDbUA 2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger 3. Uczeń wykonuje zadania: Zadania podstawowe: zad. 1,2,3 str. 80 ćwiczenia Zadania rozszerzone: 5, 6str.81 ćwiczenia | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
Historia | Kultura polskiego oświecenia | Uczniowie czytając temat wyszukują odpowiedzi na pytania zadane przez nauczyciela, odpowiedzi zapisują w formie notatki w zeszycie przedmiotowym | praca samodzielna uczniów, przetwarzanie informacji poprzez odpowiedzi na zadawane pytania,sporządzenie notatki | kontakt poprzez gmail, librus |
Religia | 31. Noc zdrady – z Jezusem w Getsemani. | Zapis tematu. Zapoznanie z opisem modlitwy Jezusa w Ogrójcu Wykonanie ćw. 1, 2, 4. | Przed przystąpieniem ddo ćw obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=BUO_GzeK6aM | messenger, librus |
Wychowanie fizyczne | Najważniejsze imprezy sportowe-Zimowe Igrzyska Olimpijskie | 1. Uczeń ogląda film: https://www.youtube.com/watch?v=WhMTIB2efAg 2. Uczeń zapoznaje się z informacjami: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zimowe_igrzyska_olimpijskie | praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmu oraz mini Quiz | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
J.angielski | Scenki- oferowanie, proponowanie. | 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim). 2. Uczeń przepisuje do zeszytu tabelkę przygotowaną przez nauczyciela. 3. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenie i odpowiedzi zapisuje w zeszycie. Zadanie domowe- nauczyć się tych zwrotów. | Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. | Kontakt z nauczycielem przez messenger na grupie oraz na priv |
Wychowanie do życia w rodzinie |
30 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
J.polski | Zawisza Czarny – niezapomniany rycerz. / Podręcznik: Ewa Nowacka Czarny rycerz Zawisza Czarny, s. 237 | 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.Przeczytaj tekst s. 237-241. 3. Wykonaj zadania 1a-4 podręcznik s. 242. ustnie 4. Zadanie 1b – pisemnie. 5. Wykonaj zadanie nr 5 s. 242 w zeszycie i odeślij nauczycielowi foto, spróbuj na librusie. | Uczeń otrzymuje polecenia przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv , librus |
Wychowanie fizyczne | Lekkoatletyka,wybrane konkurencje | 1. Uczeń zapoznaje się z informacją o lekkoatletyce: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lekkoatletyka 2. Uczeń ogląda film-konkurencje: https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM&t=68s https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw https://www.youtube.com/watch?v=pDjEFR6q8ss&t=98s | praca samodzielna, udzielanie odp. na pytania nauczyciela | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
Matematyka | Mnożenie i dzielenie. | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami: https://www.youtube.com/watch?v=z5HFR7ayjL0 2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger 3. Uczeń wykonuje zadania: Zadania podstawowe: zad.2,7 str.84 -85 ćwiczenia Zadania rozszerzone: zad.8 str.85 ćwiczenia | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv , librus |
Informatyka | Bez koperty i znaczka. Poczta elektroniczna i zasady właściwego zachowania w sieci. | Zapisanie tematu. Zapoznanie z podręcznikiem .s 40-46 Obejrzenie filmiku https://www.youtube.com/watch?v=lnauEbFG9Uc Założenie konta gmial. Wykonanie zadania domowego. | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji Link https://www.youtube.com/watch?v=lnauEbFG9Uc | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv , librus |
Historia | Sejm Wielki. Konstytucja 3 maja | Uczeń zapisuje temat.Zapoznaje się z treścią z podręcznika. odpowiada na pytania: 1. Wymień reformy Sejmu Wielkiego 2. Wyjaśnij, w jakim celu zawiązano konfederację targowicką 3. Wymień postanowieni Konstytucji 3 maja | Praca z podręcznikiem, | Kontakt poprzez gmail, librus |
Plastyka | Zrób to sam-ozdoba na stół wielkanocny | Uczeń planuje, projektuje i tworzy ozdobę własnego pomysłu, dowolną techniką. | Samodzielna praca, uczeń przesyła zdjęcie pracy | Kontakt poprzez gmail, Librus |
31 marca 2020r.
przedmiot | temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
geografia | Energetyka w Europie | • odnawialne i nieodnawialne źródła energii • związek między cechami środowiska przyrodniczego wybranych krajów Europy a wykorzystaniem różnych źródeł energii • struktura produkcji energii elektrycznej w wybranych krajach Europy • rodzaje elektrowni • zalety i wady różnych rodzajów elektrowni • odnawialne źródła energii w Europie • zmiany w stopniu wykorzystania źródeł energii w Europie w XX i XXI w. | Uczniowie oglądają film https://www.youtube.com/watch?v=BF_CBwGtc9Y W trakcie filmu uczniowie wykonują notatkę zgodnie z instrukcją prowadzącego lekcję Samodzielna praca ucznia Zadanie domowe Ćwiczenia 3 i 4 str 74 Dla Chętnych zad. 6 str 75 | librus. messenger strona szkoły |
religia | Msza Święta – uobecnienie ofiary krzyżowej. | Zapis tematu. Zapoznanie się z treściami w podręczniku, wykonanie ćw. 1,2 i 4. | ćw. 2 i 4 odsyłamy do oceny Czytanie ze zrozumieniem, ćw. 4 zgodnie z instrukcją. https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/images/zdalne-lekcje-religii/sp6/tem_32_Zeszyt_kl_6_SP_Tajemnice_BOGAtego_zycia.pdf | librus, messenger |
Wychowanie fizyczne | Lekkoatletyka,wybrane konkurencje. | 1. Uczeń ogląda filmy: https://www.youtube.com/watch?v=jD3fNO_z7c0 https://www.youtube.com/watch?v=s_NL4L860cQ https://www.youtube.com/watch?v=TyToIoKBAPQ&t=3s | praca samodzielna, udzielanie odp. na pytania nauczyciela | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
Matematyka | Mnożenie i dzielenie. | 1.Uczeń w zeszycie wykonuje zad.3 a,d,f,i,k,h str. 174 w podręczniku . Całe zadanie 3 dla chętnych. | Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji, zadaje pytania do zadań. | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
język polski | Rodzaje podmiotów w zdaniu. | 1.Zapisanie tematu. Rodzaje podmiotów w zdaniu. 2. Zapoznanie się z definicją na stronie 246 3. Zapoznanie się z definicją na stronie 247 4.Filmik na yt. 5. Wypisanie rodzajów podmiotów w zeszycie. 6. Wykonanie ćwiczeń 1,2,3 s. 75 7. Ćwiczenie dodatkowe 5, 6 s. 77. | Link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=_DUycWhC3_E Czytanie ze zrozumieniem, praca samodzielna i grupowa, odpowiadanie na pytania nauczyciela. | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
1 kwietnia 2020r.
przedmiot | temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
j. polski | Każdy się czegoś boi – wiersz Joanny Kulmowej. | 1. Zapisanie tematu. Przeczytanie wiersza, podręcznik s. 249. 2. Zapisanie słów kluczowych dla zrozumienia wiersza. https://photos.app.goo.gl/G4BxxaGHBa7E4QFq9 3. Zapisanie i objaśnienie metafor (przenośnia). 4. Jaka jest myśl utworu? 5. Zapisanie pojęcia anafora – s. 250. 6. Zad. 4. S. 250. | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , materiały dostępne również na Librusie | Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
Wychowanie fizyczne | Nauka umiejętności przekazywania pałeczki sztafetowej | 1.Uczeń ogląda film o nauce zmian: https://www.youtube.com/watch?v=NytPDFSQ1J0 2.Uczeń ogląda filmy z biegów sztafetowych: https://www.youtube.com/watch?v=lmhz2ZFSrz8 https://www.youtube.com/watch?v=uwLDpcye-VM | praca samodzielna, udzielanie odp. na pytania nauczyciela | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
j.angielski | Planowanie i przewidywanie przyszłości z zastosowaniem will i be going to. | 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim). 2. Uczeń przepisuje do zeszytu notatkę przygotowaną przez nauczyciela. 3. Uczeń wykonuje ćwiczenia z podręcznika i odpowiedzi zapisuje w zeszycie. 4. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenia i odpowiedzi zapisuje w zeszycie. | Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. | Kontakt z nauczycielem przez messenger na grupie oraz na priv |
technika | Pismo techniczne | 1. Uczeń przypomina sobie zasady pisma technicznego. 2. Zapisuje pismem technicznym tytuł ulubionego filmu. | 1.W trakcie trwania lekcji uczeń za pomocą komunikatora zadaje pytania dotyczące wykonywanego zadania. 2. Uczeń odsyła wykonane zadanie w formie zdjęcia na librus. | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus |
muzyka | Muzyczne widowiska-operetka. | Uczeń czyta tekst z podręcznika. Ogląda fragmenty operetek. https://www.youtube.com/watch?v=n30tAZeKoDQ https://www.youtube.com/watch?v=ahK2oBN2PpE https://www.youtube.com/watch?v=tWz6OtDMwsc https://www.youtube.com/watch?v=MPNQFGfFmXY https://www.youtube.com/watch?v=xDQtAh8ZM-0 Wykonuje zadanie. | W trakcie lekcji uczeń komunikuje się z uczniami. Odsyła wykonane zadania poprzez Librus | Librus Messenger |
2 kwietnia 2020r.
przedmiot | temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
matematyka | ||||
biologia | ||||
j.angielski | ||||
godzina z wychowawcą | ||||
j.polski | Rodzaje orzeczeń w zdaniu. | 1. Uczeń zapisuje temat. 2. Uczeń ogląda filmik o rodzajach orzeczeń. https://www.youtube.com/watch?v=y8fle0X4jpU 3. Uczeń zapoznaje się z definicją orzeczeń w podręczniku. 4. Uczeń zapisuje notatkę. Wyróżniamy dwa rodzaje orzeczeń: ~ orzeczenie czasownikowe (proste) – wyrażone najczęściej czasownikiem w formie osobowej, np. Ala dotarła do domu po dziewiątej. ~ orzeczenie imienne (złożone) – składa się z dwóch członów: łącznika i orzecznika. Funkcję łącznika pełnią czasowniki: być, stać się, zostać w formie osobowej. Orzecznikiem zaś może być każda część mowy poza przyimkiem, spójnikiem, wykrzyknikiem i partykułą, np. Fajerwerki zostały wymyślone w Chinach. (zostały wymyślone – łącznik „zostać” + orzecznik „wymyślić”) UWAGA! CZASOWNIKI BYĆ, STAĆ SIĘ, ZOSTAĆ NIE ZAWSZE SĄ CZĘŚCIĄ ORZECZENIA IMIENNEGO. MOGĄ WYSTĘPOWAĆ W FUNKCJI ORZECZENIA CZASOWNIKOWEGO WTEDY, GDY MOŻNA JE ZASTĄPIĆ SYNONIMEM, NP.Moneta jest (znajduje się) w skarbcu | Uczeń rozmawia z nauczycielem przez komunikator, materiały zamieszczone w librusie | librus messenger |
j.polski | Rodzaje orzeczeń w zdaniu. | 5. Uczeń rysuje wykres zdania w zeszycie. Link do foto poniżej. https://photos.app.goo.gl/6JGdaUfB59HNBRro8 6. Uczniowie wykonują zadania w zeszycie ćwiczeń. 1,2,3,4,5, s. 81-83 | Uczeń rozmawia z nauczycielem przez komunikator, materiały zamieszczone w librusie | librus Messenger |
3 kwietnia 2020r.
przedmiot | temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
matematyka | ||||
historia | ||||
religia | ||||
wychowanie fizyczne | ||||
j. angielski | ||||
wychowanie do życia w rodzinie | ||||