Klasa 6

25 marca 2020r.

Przedmiot TematZadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
J.polskiNiezwykły koncert Wojskiego – omawiamy fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza1.Wysłuchanie fragmentu „Pana Tadeusza”, czytanego przez nauczyciela podręcznik s. 205. lub
https://www.youtube.com/watch?v=A1nVqPwxXNI
2. Ciche czytanie tekstu i określenie tematyki.
3. Określenie wersów, rymów, strof, refren, liczba sylab w wersie.
1.W trakcie trwania lekcji uczeń za pomocą komunikatora zadaje pytania dotyczące wykonywanego zadania.
2. Uczeń odsyła wykonane zadanie w formie zdjęcia na priv
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
Wychowanie fizyczneIdea starożytnego i nowożytnego ruchu olimpijskiego; 1. Uczeń ogląda film:
https://www.youtube.com/watch?v=rijgu0-x91s
praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmu kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
J.angielskiHolidays- słownictwo związane z wakacjami. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Następnie zapisuje w zeszycie słówka związane z wakacjami wraz z ich tłumaczeniem na j. polski.
3. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenie i odpowiedzi zapisuje w zeszycie.
4. Uczeń wykonuje ćwiczenie 2 ze str. 46 z podręcznika. Odpowiedzi zapisuje w zeszycie.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań.

Uczeń korzysta z gotowej notatki przygotowanej przez nauczyciela.

Podczas 30 minut lekcyjnych uczeń jest w kontakcie z
n-lem na messengerze, pyta w razie jakichkolwiek wątpliwości, odpowiada na zadane pytania.
Kontakt z nauczycielem przez komunikator Messenger- na grupie oraz na na 
Kontakt z nauczycielem przez komunikator Messenger- na grupie oraz na na priv.
TechnikaPismo techniczne.1. Uczeń przypomina sobie zasady pisma technicznego.
2. Zapisuje pismem technicznym tytuł i autora ulubionej książki.
1.W trakcie trwania lekcji uczeń za pomocą komunikatora zadaje pytania dotyczące wykonywanego zadania.
2. Uczeń odsyła wykonane zadanie w formie zdjęcia na priv do
01.04.2020.
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
MuzykaMuzyka filmowaUczeń ogląda poloneza z filmu „Pan Tadeusz”
https://www.youtube.com/watch?v=qE44MVA79-A
Praca samodzielnaLibrus

26 marca 2020r.

Przedmiot TematZadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
MatematykaPorównywanie liczb. 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=88_lpDJSbN8
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: zad. 6,11,13,15 str 79 ćwiczenia
Zadania rozszerzone: 5 str.77 ćwiczenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
BiologiaRyby kręgowce środowisk wodnychUczeń zapoznaje się z wiadomościami na stronie epodręcznika
https://epodreczniki.pl/a/ryby—zwierzeta-wodne/D18acOSzl
Następnie wykonuje Quiz
https://quizizz.com/admin/quiz/5dfa3ad6577a13001bd2ea69/biologia-ryby-krgowce-rodowisk-wodnych
Uczeń otrzymuje materiały od nauczyciela kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa
J.angielskiI’ll come with you- rozumienie dialogu. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Następnie wspólnie z nauczycielem omawia dialog i zapisuje w zeszycie nowe zwroty i słowa z dialogu wraz z ich tłumaczeniem na j. polski.
3. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenia 1,2 i 3 ze stron 44/45
4. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenie i odpowiedzi zapisuje w zeszycie.

Zadanie domowe- wykonanie ćwiczenia 6/45.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. Kontakt z nauczycielem przez messenger na grupie oraz na priv
Godzina z wychowawcą Uczymy się odmawiać. Uczeń przygotowuje listę sytuacji, w których powinien odmówić (sytuacje zagrażające zdrowiu). Dyskusja na czacie messenger w czasie trwania lekcji. kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
J.polskiNosowa czy ustna – o głoskach.1. Zapoznanie z definicją z podręcznika, następnie wspólnie na czacie wykonujemy ćwiczenia 1,2,5,6
https://epodreczniki.pl/a/nosowa-czy-ustna/DkXHN7xdA
Rozmowa na czacie w czasie trwania lekcji. Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
J.polskiĆwiczenia w rozpoznawaniu głosek i prawidłowym zapisie.Wykonujemy ćwiczenia 7, 8, 9 (Foto zad. 9 możesz wysłać do nauczyciela)
https://epodreczniki.pl/a/nosowa-czy-ustna/DkXHN7xdA
Rozmowa na czacie w czasie trwania lekcji. Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv

27 marca 2020r.

Przedmiot TematZadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
MatematykaDodawanie i odejmowanie.1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=TCZUgM6WS64
https://www.youtube.com/watch?v=zKhHpYXDbUA
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: zad. 1,2,3 str. 80 ćwiczenia
Zadania rozszerzone: 5, 6str.81 ćwiczenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
HistoriaKultura polskiego oświeceniaUczniowie czytając temat wyszukują odpowiedzi na pytania zadane przez nauczyciela, odpowiedzi zapisują w formie notatki w zeszycie przedmiotowympraca samodzielna uczniów, przetwarzanie informacji poprzez odpowiedzi na zadawane pytania,sporządzenie notatkikontakt poprzez gmail, librus
Religia31. Noc zdrady – z Jezusem w Getsemani.Zapis tematu.
Zapoznanie z opisem modlitwy Jezusa w Ogrójcu
Wykonanie ćw. 1, 2, 4.
Przed przystąpieniem ddo ćw obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=BUO_GzeK6aM messenger, librus
Wychowanie fizyczne Najważniejsze imprezy sportowe-Zimowe Igrzyska Olimpijskie 1. Uczeń ogląda film:
https://www.youtube.com/watch?v=WhMTIB2efAg
2. Uczeń zapoznaje się z informacjami: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zimowe_igrzyska_olimpijskie
praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmu oraz mini Quiz kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
J.angielskiScenki- oferowanie, proponowanie. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Uczeń przepisuje do zeszytu tabelkę przygotowaną przez nauczyciela.
3. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenie i odpowiedzi zapisuje w zeszycie.

Zadanie domowe- nauczyć się tych zwrotów.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. Kontakt z nauczycielem przez messenger na grupie oraz na priv
Wychowanie do życia w rodzinie

30 marca 2020r.

Przedmiot TematZadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
J.polskiZawisza Czarny – niezapomniany rycerz. / Podręcznik: Ewa Nowacka Czarny rycerz Zawisza Czarny, s. 2371. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
2.Przeczytaj tekst s. 237-241.
3. Wykonaj zadania 1a-4 podręcznik s. 242. ustnie
4. Zadanie 1b – pisemnie.
5. Wykonaj zadanie nr 5 s. 242 w zeszycie i odeślij nauczycielowi foto, spróbuj na librusie.
Uczeń otrzymuje polecenia przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv , librus
Wychowanie fizyczne Lekkoatletyka,wybrane konkurencje1. Uczeń zapoznaje się z informacją o lekkoatletyce: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lekkoatletyka
2. Uczeń ogląda film-konkurencje:
https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM&t=68s
https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw
https://www.youtube.com/watch?v=pDjEFR6q8ss&t=98s
praca samodzielna,
udzielanie odp. na pytania nauczyciela
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
MatematykaMnożenie i dzielenie.1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=z5HFR7ayjL0
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: zad.2,7 str.84 -85 ćwiczenia
Zadania rozszerzone: zad.8 str.85 ćwiczenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv , librus
InformatykaBez koperty i znaczka. Poczta elektroniczna i zasady właściwego zachowania w sieci. Zapisanie tematu.
Zapoznanie z podręcznikiem .s 40-46
Obejrzenie filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=lnauEbFG9Uc
Założenie konta gmial.
Wykonanie zadania domowego.
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji Link https://www.youtube.com/watch?v=lnauEbFG9Uc kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv , librus
HistoriaSejm Wielki. Konstytucja 3 majaUczeń zapisuje temat.Zapoznaje się z treścią z podręcznika. odpowiada na pytania:
1. Wymień reformy Sejmu Wielkiego
2. Wyjaśnij, w jakim celu zawiązano konfederację targowicką
3. Wymień postanowieni Konstytucji 3 maja
Praca z podręcznikiem,Kontakt poprzez gmail, librus
PlastykaZrób to sam-ozdoba na stół wielkanocnyUczeń planuje, projektuje i tworzy ozdobę własnego pomysłu, dowolną techniką.Samodzielna praca, uczeń przesyła zdjęcie pracyKontakt poprzez gmail, Librus

31 marca 2020r.

przedmiottemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
geografia Energetyka w Europie
• odnawialne i nieodnawialne źródła energii
• związek między cechami środowiska przyrodniczego wybranych krajów Europy a wykorzystaniem różnych źródeł energii
• struktura produkcji energii elektrycznej w wybranych krajach Europy
• rodzaje elektrowni
• zalety i wady różnych rodzajów elektrowni
• odnawialne źródła energii w Europie
• zmiany w stopniu wykorzystania źródeł energii w Europie w XX i XXI w.
Uczniowie oglądają film
https://www.youtube.com/watch?v=BF_CBwGtc9Y
W trakcie filmu uczniowie wykonują notatkę zgodnie z instrukcją prowadzącego lekcję
Samodzielna praca ucznia
Zadanie domowe
Ćwiczenia 3 i 4 str 74
Dla Chętnych zad. 6 str 75
librus. messenger strona szkoły
religiaMsza Święta – uobecnienie ofiary krzyżowej.Zapis tematu. Zapoznanie się z treściami w podręczniku, wykonanie ćw. 1,2 i 4.ćw. 2 i 4 odsyłamy do oceny
Czytanie ze zrozumieniem, ćw. 4 zgodnie z instrukcją. https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/images/zdalne-lekcje-religii/sp6/tem_32_Zeszyt_kl_6_SP_Tajemnice_BOGAtego_zycia.pdf
librus, messenger
Wychowanie fizyczneLekkoatletyka,wybrane konkurencje.1. Uczeń ogląda filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=jD3fNO_z7c0
https://www.youtube.com/watch?v=s_NL4L860cQ
https://www.youtube.com/watch?v=TyToIoKBAPQ&t=3s
praca samodzielna,
udzielanie odp. na pytania nauczyciela
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
MatematykaMnożenie i dzielenie.1.Uczeń w zeszycie wykonuje zad.3 a,d,f,i,k,h str. 174 w podręczniku . Całe zadanie 3 dla chętnych.Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji, zadaje pytania do zadań.kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
język polski Rodzaje podmiotów w zdaniu. 1.Zapisanie tematu. Rodzaje podmiotów w zdaniu.
2. Zapoznanie się z definicją na stronie 246
3. Zapoznanie się z definicją na stronie 247
4.Filmik na yt.
5. Wypisanie rodzajów podmiotów w zeszycie.
6. Wykonanie ćwiczeń 1,2,3 s. 75
7. Ćwiczenie dodatkowe 5, 6 s. 77.
Link do filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=_DUycWhC3_E
Czytanie ze zrozumieniem, praca samodzielna i grupowa, odpowiadanie na pytania nauczyciela.
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus

1 kwietnia 2020r.

przedmiottemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
j. polskiKażdy się czegoś boi – wiersz Joanny Kulmowej. 1.     Zapisanie tematu.
Przeczytanie wiersza, podręcznik s. 249.
2.     Zapisanie słów kluczowych dla zrozumienia wiersza.
https://photos.app.goo.gl/G4BxxaGHBa7E4QFq9
3.     Zapisanie i objaśnienie metafor (przenośnia).
4.     Jaka jest myśl utworu?
5.     Zapisanie pojęcia anafora – s. 250.
6.     Zad. 4. S. 250.
 
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , materiały dostępne również na LibrusieKontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
Wychowanie fizyczne Nauka umiejętności przekazywania pałeczki sztafetowej 1.Uczeń ogląda film o nauce zmian:
https://www.youtube.com/watch?v=NytPDFSQ1J0
2.Uczeń ogląda filmy z biegów sztafetowych:
https://www.youtube.com/watch?v=lmhz2ZFSrz8
https://www.youtube.com/watch?v=uwLDpcye-VM
praca samodzielna,
udzielanie odp. na pytania nauczyciela
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
j.angielskiPlanowanie i przewidywanie przyszłości z zastosowaniem will i be going to. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Uczeń przepisuje do zeszytu notatkę przygotowaną przez nauczyciela.
3. Uczeń wykonuje ćwiczenia z podręcznika i odpowiedzi zapisuje w zeszycie.
4. Uczeń wykonuje przesłane przez n-la ćwiczenia i odpowiedzi zapisuje w zeszycie.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. Kontakt z nauczycielem przez messenger na grupie oraz na priv
technikaPismo techniczne1. Uczeń przypomina sobie zasady pisma technicznego.
2. Zapisuje pismem technicznym tytuł ulubionego filmu.
1.W trakcie trwania lekcji uczeń za pomocą komunikatora zadaje pytania dotyczące wykonywanego zadania.
2. Uczeń odsyła wykonane zadanie w formie zdjęcia na librus.
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
muzykaMuzyczne widowiska-operetka.Uczeń czyta tekst z podręcznika.
Ogląda fragmenty operetek.

https://www.youtube.com/watch?v=n30tAZeKoDQ
https://www.youtube.com/watch?v=ahK2oBN2PpE
https://www.youtube.com/watch?v=tWz6OtDMwsc
https://www.youtube.com/watch?v=MPNQFGfFmXY
https://www.youtube.com/watch?v=xDQtAh8ZM-0
Wykonuje zadanie.
W trakcie lekcji uczeń komunikuje się z uczniami.
Odsyła wykonane zadania poprzez Librus
Librus
Messenger

2 kwietnia 2020r.

przedmiottemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
matematyka
biologia
j.angielski
godzina z wychowawcą
j.polski Rodzaje orzeczeń w zdaniu. 1.    Uczeń zapisuje temat.
2.    Uczeń ogląda filmik o rodzajach orzeczeń.
https://www.youtube.com/watch?v=y8fle0X4jpU
3.            Uczeń zapoznaje się z definicją orzeczeń w podręczniku.
4.            Uczeń zapisuje notatkę.
Wyróżniamy dwa rodzaje orzeczeń:
~ orzeczenie czasownikowe (proste) – wyrażone najczęściej czasownikiem w formie osobowej, 
np. Ala dotarła do domu po dziewiątej.
~ orzeczenie imienne (złożone) – składa się z dwóch członów: łącznika i orzecznika.
 Funkcję łącznika pełnią czasowniki: być, stać się, zostać w formie osobowej. 
Orzecznikiem zaś może być każda część mowy poza przyimkiem, spójnikiem, wykrzyknikiem i partykułą,
 np. Fajerwerki zostały wymyślone w Chinach. 
(zostały wymyślone – łącznik „zostać” + orzecznik „wymyślić”)
UWAGA!
CZASOWNIKI BYĆ, STAĆ SIĘ, ZOSTAĆ NIE ZAWSZE SĄ CZĘŚCIĄ ORZECZENIA IMIENNEGO. MOGĄ WYSTĘPOWAĆ W FUNKCJI ORZECZENIA CZASOWNIKOWEGO WTEDY, GDY MOŻNA JE ZASTĄPIĆ SYNONIMEM, NP.Moneta jest (znajduje się) w skarbcu
Uczeń rozmawia z nauczycielem przez komunikator, materiały zamieszczone w librusielibrus messenger
j.polski Rodzaje orzeczeń w zdaniu. 5.            Uczeń rysuje wykres zdania w zeszycie.
Link do foto poniżej.
https://photos.app.goo.gl/6JGdaUfB59HNBRro8
6.                  Uczniowie wykonują zadania w zeszycie ćwiczeń. 1,2,3,4,5, s. 81-83
 
Uczeń rozmawia z nauczycielem przez komunikator, materiały zamieszczone w librusie librus Messenger

3 kwietnia 2020r.

przedmiottemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
matematyka
historia
religia
wychowanie fizyczne
j. angielski
wychowanie do życia w rodzinie
Udostępnij innym poprzez: