Klasa 4

25 marca 2020r.

Przedmiot
Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
religiaOgród Oliwny- najtrudniejsza modlitwaCzytamy tekst Pisma Świętego.
Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczeń: 2, 3, 4,
1 dla chętnych
Uczeń otrzymuje materiały, rozmawia na czacie.kontakt z nauczycielem przez messenger – grupa klasowa, priv
Matematyka Ułamki i liczby mieszane na osi liczbowej. 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=nr6ggsWiyVs
https://www.youtube.com/watch?v=cevoNal9jws
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: zad. 1,2,3 str 61 ćwiczenia
Zadania rozszerzone: 4 str.61 ćwiczenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
J. polski„Kotlety Pawła”
Części mowy – rzeczownik.
Rozpoznawanie rzeczowników, podręcznik s. 201,
Poznanie form deklinacyjnych rzeczownika.
Filmik na yt:
https://www.youtube.com/watch?v=bgbgu7jO_Ow
Odmiana przez przypadki – podręcznik s. 202.
Ćwiczenia 2 i 3 s. 50.

Zadanie dodatkowe:
Odmień w zeszycie przez przypadki rzeczownik przyjaciel
Zadanie domowe: Nauczę się nazw przypadków z pytaniami.
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv;
librus
Wychowanie
fizyczne
Co symbolizuje flaga i znicz olimpijski?1. Uczeń czyta informację o igrzyskach:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Igrzyska_olimpijskie#Flaga_olimpijska
oraz
https://pl.wikipedia.org/wiki/Igrzyska_olimpijskie#Ogie%C5%84_olimpijski
2. Uczeń ogląda filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=WEhjhvedTDM
oraz
Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv;
librus
przyrodaDojrzewanie to czas wielkich zmian.Przeczytanie tematu i wykonanie ćwiczeń str.68/69 ćwiczenia 1,2,4.Uczeń otrzymuje zadania do wykonania w librusie.librus

26 marca 2020 r.

Przedmiot
Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
J.polskiNie przypadkiem jest przypadkiemUtrwalamy wiadomości w oparciu o:
https://epodreczniki.pl/a/nie-przypadkiem-jestem-przypadkiem/DzOxN5OoI
Ćwiczenia 4, 5, 6 w epodręczniku
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji librus, messenger- grupa przedmiotowa, priv
Religia44. Dziedziniec Piłata – przed sądemPrzeczytaj w katechizmie o sądzeniu Jezusa.
Wykonaj ćw. 1, 2, 3 (przesyłamy zdjęcie), 4
zad. doatkowe https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/images/zdalne-lekcje-religii/sp4/zad_kl_2-4_SP_Historie_Biblijne-Ostatnie_dni_Jezusa.pdf librus, messenger
MatematykaPorównywanie ułamków zwykłych. 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=cXH77pNdhx4
https://www.youtube.com/watch?v=xGhhTqX7COE
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: zad. 1,2,3 ,5 str 62 – 63 ćwiczenia
Zadania rozszerzone: 6,7, str.63 ćwiczenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
Wychowanie fizyczneNajważniejsze imprezy sportowe-Letnie Igrzyska Olimpijskie 1. Uczeń ogląda film:
https://www.youtube.com/watch?v=rijgu0-x91s
praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmu oraz mini Quiz kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
TechnikaZnaki drogowe.1. Uczeń zapoznaje się z filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=wdw-ZkQmJvI
2. Uczeń wykonuje z tektury dowolny znak drogowy.
Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv
J.angielskiThere’s a TV- rozumienie dialogu. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Następnie wspólnie z nauczycielem omawia dialog i zapisuje w zeszycie nowe zwroty i słowa z dialogu wraz z ich tłumaczeniem na j. polski.
3. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenia 1,2 i 4 ze stron 56/57
4. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenie 6/57- ćwiczenie.

Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. Kontakt z nauczycielem przez messenger na grupie oraz na priv

27 marca 2020 r.

Przedmiot
Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
PrzyrodaPodsumowanie działu 4.Uczeń powtarza wiadomości dotyczące działu 4 „Odkrywamy tajemnice ciała człowieka”. Wykonanie ćwiczeń 1,2,3,4 strona 70,71,72.Wykonanie ćwiczeń i przesłanie do nauczycielakontakt przez grupę uczniów kl. 4 na messengerze
Wychowanie fizyczne Najważniejsze imprezy sportowe-Zimowe Igrzyska Olimpijskie 1. Uczeń ogląda film:
https://www.youtube.com/watch?v=WhMTIB2efAg
2. Uczeń zapoznaje się z informacjami: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zimowe_igrzyska_olimpijskie
praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmu oraz mini Quiz kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
HistoriaJózef Wybicki i hymn PolskiUczeń zapoznaje się z treścią tematu z podręcznika, wyszukuje informacji na pytania:
1. Kto napisał słowa pieśni, która jest hymnem Polski?
2.W którym roku powstała pieśń ?
3. Jaki tytuł miała ta pieśń, jaki obecnie tytuł nosi nasz hymn?
Uczeń zapisuje odpowiedzi w zeszycie przedmiotowym.
Praca samodzielna uczniów, odpowiedzi na pytania w zeszycie przedmiotowymKontakt poprzez gmail, librus
Język angielskiOkreślenia: some, any; nazwy ubrań. 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Następnie zapisuje w zeszycie notatkę podana przez nauczyciela.
3. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenia 3 i 4 ze strony 59.
4. Następnie uczeń zapisuje w zeszycie słownictwo- ubrania wraz z tłumaczeniem.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv

30 marca 2020 r.

Przedmiot
Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Godzina wychowawcza Sprawy bieżące i organizacyjne-edukacja zdalna. 1. Rozmowa na czacie ogólnym lub prywatnym na temat zdalnego nauczania-zalety i wady. Co możemy poprawić?
pytania i odpowiedzi nauczyciela i uczniów
kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
MatematykaRozszerzanie i skracanie ułamków. 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=RvGnir0s1c4
https://www.youtube.com/watch?v=8ZkXz0Rw7jI
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: Wykonaj zad.3,4, 9 str.64-65
Zadania rozszerzone: Zad. dla chętnych zad. 8,10 str. 64-65
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus
PlastykaDekoracja na Wielkanoc- tworzę cały rok Uczeń planuje, projektuje i tworzy według własnego pomysłu pracę dowolną techniką. Samodzielna praca ucznia, uczeń przesyła zdjęcie na gmaila Kontakt poprzez gmail, librus
Język angielski 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim).
2. Następnie zapisuje w zeszycie notatkę podane przez nauczyciela.
3. Uczeń czyta tekst na stronie 62 oraz odpowiada na pytania nauczyciela.
4. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenie 3 ze strony 62.
Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv.
j. polskiJak napisać przepis? 1. Zapisanie tematu.
2. Zapoznanie się z przepisami w Podręcznik: W królestwie kuchni, s. 204,
3. Zadanie 1ab s. 205 ustnie.
4. Ćwiczenia. 1 i 2 „Przepis kulinarny”, s. 53
Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus

31 marca 2020 r.

Przedmiot
Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
informatykaPierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch. 1. Zapisanie tematu.
2. Zapoznanie z tematem z epodręcznik lub podręcznik s. 72-79.
3. Uruchomienie programu na stronie https://scratch.mit.edu/
4. Klikamy stwórz, zapoznajemy się z samouczkiem.
5. Swobodne próby w programie.
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa,
link
https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-srodowiska-scratch/DYmEgblVM
Uruchomienie programu na stronie https://scratch.mit.edu/
Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji, librus, strona szkoły
muzykaMuzyczne powitanie wiosny.Zapisanie tematu i daty.
Zapoznanie z piosenką z podręcznika.
https://www.youtube.com/watch?v=EbYJaV6zFEc
Wysłuchanie Symfonii dziecięcej Mozarta.
https://www.youtube.com/watch?v=QaQDZ6xZyhE
Uzupełnianie karty pracy.
Praca samodzielna, rozmowa z nauczycielem przez komunikator.Librus
Messenger
j. polskiPodziwiamy martwą naturę. Zapisz temat.
Otwórz podręcznik na s. 206. Henri Fantin-Latour Martwa natura (obraz), s. 206
Wykonaj zadanie 1 i 2 ustnie.
Zadanie 3 s. 207 – ustnie omówienie wstępu, rozwinięcia i zakończenia
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , librus
j. polskiOpis obrazu „Martwa natura” 1. Zapisz temat.
2. Otwórz podręcznik na s. 206. Henri Fantin-Latour Martwa natura (obraz), s. 206
3. Zadanie 3 s. 207 pisemnie (odesłanie nauczycielowi)
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , librus
matematyka Ułamki niewłaściwe 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=em9y8ZuNDrw
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: Wykonaj zad.1,4, 8,9 str.66-67
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
Wychowanie fizyczne Lekkoatletyka,wybrane konkurencje. 1. Uczeń zapoznaje się z informacjami:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lekkoatletyka
2. Uczeń ogląda filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM&t=68s
https://www.youtube.com/watch?v=pDjEFR6q8ss&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw
praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmów kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus

1 kwietnia 2020 r.

Przedmiot
Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
religia46. Golgota – cena zbawienia.Zapisujemy temat w zeszycie.
Wykonujemy ćw. 1, 2, 3, 4, 5
odsłuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=pxACUrHhdBk&t=143s obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=hS-OkMN88cM messenger, librus
matematykaUłamek jako wynik dzielenia. 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=vrbTPqw8CKY
2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger
3. Uczeń wykonuje zadania:
Zadania podstawowe: Wykonaj zad.2,4,5 str.68
Zadania rozszerzające: Zad.3 str.172 podręcznik
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , librus
język polski Temat. Pobudzić wyobraźnię… – epitet. 1.     Uczeń zapisuje temat.
2.      Dzisiaj będziemy uczyć się o epitecie, takich wyrazach specjalnie stosowanych w wierszu.
3.     Uczeń ogląda filmik
https://www.youtube.com/watch?v=SLzEmPv63Hs
4.    Uczeń zapoznaje się z tekstem ze strony 220 (fragment „Pana Tadeusza)
5.      Zadanie  2 s. 220 (ustnie)
6.    Uczeń rysuje w zeszycie schemat z zadania 3 s. 221 i uzupełnia go.
7.   Uczeń zapisuje definicję Epitetu w zeszycie.
Epitet – jest określeniem rzeczownik w wierszu. Określa cechy i właściwości.
8.     Uczeń wykonuje zadanie 5 s. 221 ustnie.
9.      Uczeń uzupełnia ćwiczenie 1, 2 s. 59.
Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. messenger, librus
Wychowanie fizyczneLekkoatletyka, wybrane konkurencje.1. Uczeń ogląda filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=Wv1-VP3B_bI&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=DrH7v5ssZ98&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=jD3fNO_z7c0&t=74s
praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmów kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus
przyrodaZdrowy styl życiaUczeń ogląda filmy: piramida pokarmowa, aktywność fizyczna
https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY
https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4
praca samodzielna, uczeń czyta temat, wykonuje ćwiczenia1,5,6messenger

2 kwietnia 2020 r.

Przedmiot
Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
język polskiCo robi? Co się z nim dzieje? Poznajemy czasownik.  1. Sprawdzenie zadania domowego
2. Uczeń zapisuje tematu lekcji. Co robi? Co się z nim dzieje? Poznajemy czasownik. 
3. Uczeń ogląda filmik o czasowniku
https://www.youtube.com/watch?v=BHELAiK8lVk
4. Uczeń zapoznaje się z definicją ze strony 237
Zapisuje w zeszycie notatkę:
Czasownik to część mowy, która nazywa czynności, stany i procesy. Odpowiada na pytania: co robi, co się z nim dzieje. Odmienia się przez osoby i liczby. Występuje w  formie osobowej i bezosobowej. Czasowniki występują w trzech czasach: teraźniejszym, przeszłym i przyszłym.
5.            Uczeń zapoznaje się z definicją pierwszą ze strony 238.
6.            Uczeń wykonuje zadanie 3 s. 238 w zeszycie.
7.            Uczeń zapoznaje się z definicją drugą ze strony 238.
8.            Uczeń wykonuje ćwiczenie 3 s. 65 w ćwiczeniach.
Uczeń rozmawia z nauczycielem przez komunikator
https://www.youtube.com/watch?v=BHELAiK8lVk
messenger,librus
religia47. Grób Jezusa – sobotnie czuwanie.Zapis tematu.
Obejrzenie filmu.(od 2 minuty do 14.06)
Zapoznanie z tematem.
Wykonanie ćw. 1,3, i 4
https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw messenger,librus
Wychowanie fizyczneTest wiedzy o lekkoatletyce1. Uczeń rozwiązuje test:
https://test.4free.pl/test/334088/19268#imie
praca samodzielna, uczeń przesyła wynik kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus

3 kwietnia 2020 r.

Przedmiot
Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
przyrodaChoroby, którymi można się zarazić.zapoznanie się z tematem na stronie epodreczniki
https://epodreczniki.pl/a/zdrowie-i-choroba/DXknB4VZ7
dla chętnych wykonanie ćwiczeń na stronie
wykonanie w ćwiczeniach zadań 1, str.76 zad.3i 4 str.77messenger
Udostępnij innym poprzez: