Klasa 4
25 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
religia | Ogród Oliwny- najtrudniejsza modlitwa | Czytamy tekst Pisma Świętego. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczeń: 2, 3, 4, 1 dla chętnych | Uczeń otrzymuje materiały, rozmawia na czacie. | kontakt z nauczycielem przez messenger – grupa klasowa, priv |
Matematyka | Ułamki i liczby mieszane na osi liczbowej. | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami: https://www.youtube.com/watch?v=nr6ggsWiyVs https://www.youtube.com/watch?v=cevoNal9jws 2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger 3. Uczeń wykonuje zadania: Zadania podstawowe: zad. 1,2,3 str 61 ćwiczenia Zadania rozszerzone: 4 str.61 ćwiczenia | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
J. polski | „Kotlety Pawła” Części mowy – rzeczownik. | Rozpoznawanie rzeczowników, podręcznik s. 201, Poznanie form deklinacyjnych rzeczownika. Filmik na yt: https://www.youtube.com/watch?v=bgbgu7jO_Ow Odmiana przez przypadki – podręcznik s. 202. Ćwiczenia 2 i 3 s. 50. Zadanie dodatkowe: Odmień w zeszycie przez przypadki rzeczownik przyjaciel Zadanie domowe: Nauczę się nazw przypadków z pytaniami. | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv; librus |
Wychowanie fizyczne | Co symbolizuje flaga i znicz olimpijski? | 1. Uczeń czyta informację o igrzyskach: https://pl.wikipedia.org/wiki/Igrzyska_olimpijskie#Flaga_olimpijska oraz https://pl.wikipedia.org/wiki/Igrzyska_olimpijskie#Ogie%C5%84_olimpijski 2. Uczeń ogląda filmy: https://www.youtube.com/watch?v=WEhjhvedTDM oraz | Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv; librus | |
przyroda | Dojrzewanie to czas wielkich zmian. | Przeczytanie tematu i wykonanie ćwiczeń str.68/69 ćwiczenia 1,2,4. | Uczeń otrzymuje zadania do wykonania w librusie. | librus |
26 marca 2020 r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
J.polski | Nie przypadkiem jest przypadkiem | Utrwalamy wiadomości w oparciu o: https://epodreczniki.pl/a/nie-przypadkiem-jestem-przypadkiem/DzOxN5OoI Ćwiczenia 4, 5, 6 w epodręczniku | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | librus, messenger- grupa przedmiotowa, priv |
Religia | 44. Dziedziniec Piłata – przed sądem | Przeczytaj w katechizmie o sądzeniu Jezusa. Wykonaj ćw. 1, 2, 3 (przesyłamy zdjęcie), 4 | zad. doatkowe https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/images/zdalne-lekcje-religii/sp4/zad_kl_2-4_SP_Historie_Biblijne-Ostatnie_dni_Jezusa.pdf | librus, messenger |
Matematyka | Porównywanie ułamków zwykłych. | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami: https://www.youtube.com/watch?v=cXH77pNdhx4 https://www.youtube.com/watch?v=xGhhTqX7COE 2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger 3. Uczeń wykonuje zadania: Zadania podstawowe: zad. 1,2,3 ,5 str 62 – 63 ćwiczenia Zadania rozszerzone: 6,7, str.63 ćwiczenia | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
Wychowanie fizyczne | Najważniejsze imprezy sportowe-Letnie Igrzyska Olimpijskie | 1. Uczeń ogląda film: https://www.youtube.com/watch?v=rijgu0-x91s | praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmu oraz mini Quiz | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
Technika | Znaki drogowe. | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=wdw-ZkQmJvI 2. Uczeń wykonuje z tektury dowolny znak drogowy. | Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
J.angielski | There’s a TV- rozumienie dialogu. | 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim). 2. Następnie wspólnie z nauczycielem omawia dialog i zapisuje w zeszycie nowe zwroty i słowa z dialogu wraz z ich tłumaczeniem na j. polski. 3. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenia 1,2 i 4 ze stron 56/57 4. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenie 6/57- ćwiczenie. | Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. | Kontakt z nauczycielem przez messenger na grupie oraz na priv |
27 marca 2020 r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
Przyroda | Podsumowanie działu 4. | Uczeń powtarza wiadomości dotyczące działu 4 „Odkrywamy tajemnice ciała człowieka”. Wykonanie ćwiczeń 1,2,3,4 strona 70,71,72. | Wykonanie ćwiczeń i przesłanie do nauczyciela | kontakt przez grupę uczniów kl. 4 na messengerze |
Wychowanie fizyczne | Najważniejsze imprezy sportowe-Zimowe Igrzyska Olimpijskie | 1. Uczeń ogląda film: https://www.youtube.com/watch?v=WhMTIB2efAg 2. Uczeń zapoznaje się z informacjami: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zimowe_igrzyska_olimpijskie | praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmu oraz mini Quiz | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
Historia | Józef Wybicki i hymn Polski | Uczeń zapoznaje się z treścią tematu z podręcznika, wyszukuje informacji na pytania: 1. Kto napisał słowa pieśni, która jest hymnem Polski? 2.W którym roku powstała pieśń ? 3. Jaki tytuł miała ta pieśń, jaki obecnie tytuł nosi nasz hymn? Uczeń zapisuje odpowiedzi w zeszycie przedmiotowym. | Praca samodzielna uczniów, odpowiedzi na pytania w zeszycie przedmiotowym | Kontakt poprzez gmail, librus |
Język angielski | Określenia: some, any; nazwy ubrań. | 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim). 2. Następnie zapisuje w zeszycie notatkę podana przez nauczyciela. 3. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenia 3 i 4 ze strony 59. 4. Następnie uczeń zapisuje w zeszycie słownictwo- ubrania wraz z tłumaczeniem. | Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. | Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv |
30 marca 2020 r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
Godzina wychowawcza | Sprawy bieżące i organizacyjne-edukacja zdalna. | 1. Rozmowa na czacie ogólnym lub prywatnym na temat zdalnego nauczania-zalety i wady. Co możemy poprawić? | pytania i odpowiedzi nauczyciela i uczniów | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus |
Matematyka | Rozszerzanie i skracanie ułamków. | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami: https://www.youtube.com/watch?v=RvGnir0s1c4 https://www.youtube.com/watch?v=8ZkXz0Rw7jI 2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger 3. Uczeń wykonuje zadania: Zadania podstawowe: Wykonaj zad.3,4, 9 str.64-65 Zadania rozszerzone: Zad. dla chętnych zad. 8,10 str. 64-65 | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus |
Plastyka | Dekoracja na Wielkanoc- tworzę cały rok | Uczeń planuje, projektuje i tworzy według własnego pomysłu pracę dowolną techniką. | Samodzielna praca ucznia, uczeń przesyła zdjęcie na gmaila | Kontakt poprzez gmail, librus |
Język angielski | 1. Uczeń zapisuje w zeszycie temat (w j.angielskim i polskim) wraz z datą (w j.angielskim)oraz cele lekcji (w j. polskim). 2. Następnie zapisuje w zeszycie notatkę podane przez nauczyciela. 3. Uczeń czyta tekst na stronie 62 oraz odpowiada na pytania nauczyciela. 4. Uczeń wykonuje w zeszycie ćwiczenie 3 ze strony 62. | Po zrobieniu notatki oraz wykonaniu ćwiczeń należy zrobić zdjęcie i odesłać nauczycielowi w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań. | Kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv. | |
j. polski | Jak napisać przepis? | 1. Zapisanie tematu. 2. Zapoznanie się z przepisami w Podręcznik: W królestwie kuchni, s. 204, 3. Zadanie 1ab s. 205 ustnie. 4. Ćwiczenia. 1 i 2 „Przepis kulinarny”, s. 53 | Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa klasowa, priv, librus |
31 marca 2020 r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
informatyka | Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch. | 1. Zapisanie tematu. 2. Zapoznanie z tematem z epodręcznik lub podręcznik s. 72-79. 3. Uruchomienie programu na stronie https://scratch.mit.edu/ 4. Klikamy stwórz, zapoznajemy się z samouczkiem. 5. Swobodne próby w programie. | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, link https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-srodowiska-scratch/DYmEgblVM Uruchomienie programu na stronie https://scratch.mit.edu/ | Uczeń rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji, librus, strona szkoły |
muzyka | Muzyczne powitanie wiosny. | Zapisanie tematu i daty. Zapoznanie z piosenką z podręcznika. https://www.youtube.com/watch?v=EbYJaV6zFEc Wysłuchanie Symfonii dziecięcej Mozarta. https://www.youtube.com/watch?v=QaQDZ6xZyhE Uzupełnianie karty pracy. | Praca samodzielna, rozmowa z nauczycielem przez komunikator. | Librus Messenger |
j. polski | Podziwiamy martwą naturę. | Zapisz temat. Otwórz podręcznik na s. 206. Henri Fantin-Latour Martwa natura (obraz), s. 206 Wykonaj zadanie 1 i 2 ustnie. Zadanie 3 s. 207 – ustnie omówienie wstępu, rozwinięcia i zakończenia | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , librus |
j. polski | Opis obrazu „Martwa natura” | 1. Zapisz temat. 2. Otwórz podręcznik na s. 206. Henri Fantin-Latour Martwa natura (obraz), s. 206 3. Zadanie 3 s. 207 pisemnie (odesłanie nauczycielowi) | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , librus |
matematyka | Ułamki niewłaściwe | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami: https://www.youtube.com/watch?v=em9y8ZuNDrw 2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger 3. Uczeń wykonuje zadania: Zadania podstawowe: Wykonaj zad.1,4, 8,9 str.66-67 | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
Wychowanie fizyczne | Lekkoatletyka,wybrane konkurencje. | 1. Uczeń zapoznaje się z informacjami: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lekkoatletyka 2. Uczeń ogląda filmy: https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM&t=68s https://www.youtube.com/watch?v=pDjEFR6q8ss&t=3s https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw | praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmów | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
1 kwietnia 2020 r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
religia | 46. Golgota – cena zbawienia. | Zapisujemy temat w zeszycie. Wykonujemy ćw. 1, 2, 3, 4, 5 | odsłuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=pxACUrHhdBk&t=143s obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=hS-OkMN88cM | messenger, librus |
matematyka | Ułamek jako wynik dzielenia. | 1. Uczeń zapoznaje się z filmikami: https://www.youtube.com/watch?v=vrbTPqw8CKY 2. Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie – notatka przesłana na messenger 3. Uczeń wykonuje zadania: Zadania podstawowe: Wykonaj zad.2,4,5 str.68 Zadania rozszerzające: Zad.3 str.172 podręcznik | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji , librus |
język polski | Temat. Pobudzić wyobraźnię… – epitet. | 1. Uczeń zapisuje temat. 2. Dzisiaj będziemy uczyć się o epitecie, takich wyrazach specjalnie stosowanych w wierszu. 3. Uczeń ogląda filmik https://www.youtube.com/watch?v=SLzEmPv63Hs 4. Uczeń zapoznaje się z tekstem ze strony 220 (fragment „Pana Tadeusza) 5. Zadanie 2 s. 220 (ustnie) 6. Uczeń rysuje w zeszycie schemat z zadania 3 s. 221 i uzupełnia go. 7. Uczeń zapisuje definicję Epitetu w zeszycie. Epitet – jest określeniem rzeczownik w wierszu. Określa cechy i właściwości. 8. Uczeń wykonuje zadanie 5 s. 221 ustnie. 9. Uczeń uzupełnia ćwiczenie 1, 2 s. 59. | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa klasowa, rozmawia z nauczycielem na czacie podczas trwania lekcji. | messenger, librus |
Wychowanie fizyczne | Lekkoatletyka, wybrane konkurencje. | 1. Uczeń ogląda filmy: https://www.youtube.com/watch?v=Wv1-VP3B_bI&t=1s https://www.youtube.com/watch?v=DrH7v5ssZ98&t=5s https://www.youtube.com/watch?v=jD3fNO_z7c0&t=74s | praca samodzielna, pytania nauczyciela dotyczące filmów | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
przyroda | Zdrowy styl życia | Uczeń ogląda filmy: piramida pokarmowa, aktywność fizyczna https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4 | praca samodzielna, uczeń czyta temat, wykonuje ćwiczenia1,5,6 | messenger |
2 kwietnia 2020 r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
język polski | Co robi? Co się z nim dzieje? Poznajemy czasownik. | 1. Sprawdzenie zadania domowego 2. Uczeń zapisuje tematu lekcji. Co robi? Co się z nim dzieje? Poznajemy czasownik. 3. Uczeń ogląda filmik o czasowniku https://www.youtube.com/watch?v=BHELAiK8lVk 4. Uczeń zapoznaje się z definicją ze strony 237 Zapisuje w zeszycie notatkę: Czasownik to część mowy, która nazywa czynności, stany i procesy. Odpowiada na pytania: co robi, co się z nim dzieje. Odmienia się przez osoby i liczby. Występuje w formie osobowej i bezosobowej. Czasowniki występują w trzech czasach: teraźniejszym, przeszłym i przyszłym. 5. Uczeń zapoznaje się z definicją pierwszą ze strony 238. 6. Uczeń wykonuje zadanie 3 s. 238 w zeszycie. 7. Uczeń zapoznaje się z definicją drugą ze strony 238. 8. Uczeń wykonuje ćwiczenie 3 s. 65 w ćwiczeniach. | Uczeń rozmawia z nauczycielem przez komunikator https://www.youtube.com/watch?v=BHELAiK8lVk | messenger,librus |
religia | 47. Grób Jezusa – sobotnie czuwanie. | Zapis tematu. Obejrzenie filmu.(od 2 minuty do 14.06) Zapoznanie z tematem. Wykonanie ćw. 1,3, i 4 | https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw | messenger,librus |
Wychowanie fizyczne | Test wiedzy o lekkoatletyce | 1. Uczeń rozwiązuje test: https://test.4free.pl/test/334088/19268#imie | praca samodzielna, uczeń przesyła wynik | kontakt z nauczycielem przez komunikator messenger – grupa przedmiotowa, priv, librus |
3 kwietnia 2020 r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki | Kontakt z nauczycielem |
przyroda | Choroby, którymi można się zarazić. | zapoznanie się z tematem na stronie epodreczniki https://epodreczniki.pl/a/zdrowie-i-choroba/DXknB4VZ7 dla chętnych wykonanie ćwiczeń na stronie | wykonanie w ćwiczeniach zadań 1, str.76 zad.3i 4 str.77 | messenger |