Klasa 3
25 marca 2020 r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe, rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela | Kontakt z nauczycielem |
Edukacja polonistyczna | Podróże kropli wody. | Czytanie wskazanych tekstów, rozwiązywanie zagadek dotyczących wody, obejrzenie filmiku „Od pary wodnej do lodu” na epodręczniki (wiosna-blok 21) | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger, wykonywanie zadań w zeszycie | Grupa rodziców na Messengerze, |
Edukacja matematyczna | Miary pojemności: litr, pól litra, ćwierć litra. | Rozwiązywanie zadań tekstowych na epodręczniki (wiosna-blok 21). | Uczeń wykonuje zadania samodzielnie, odsyła zdjęcie wykonanego zadania. | Grupa rodziców na Messengerze, |
Edukacja muzyczna | Nutki-filutki | Powtórzenie i utrwalenie piosenki pt. „Nutki-filutki”. Płyta CD | Grupa rodziców na Messengerze, | |
Wychowanie fizyczne | Spacer po podwórku z pokonywaniem naturalnych przeszkód. | Pokonywanie w biegu przeszkód naturalnych i sztucznych (podskoki, slalom). | Grupa rodziców na Messengerze, | |
Zajęcia komputerowe | Bezpieczeństwo w sieci. | Obejrzenie filmiku – poznaj bezpieczny Internet – Szanujmy innych w sieci. https://www.youtube.com/watch?v=OSb4xcjeF0s Zadanie dodatkowe dla chętnych: https://wordwall.net/pl/resource/1014535/bezpiecze%C5%84stwo-w-sieci | Uczeń otrzymuje materiały przez komunikator messenger – grupa rodziców rozmawia na czacie podczas trwania lekcji | Grupa rodziców na Messengerze, Librus. |
26 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe, rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela | Kontakt z nauczycielem |
wychowanie fizyczne | Zwiastuny wiosny | szukanie oznak wiosny | spacer po bliskiej okolicy | Grupa rodziców na Messengerze, |
edukacja polonistyczna | Niebezpieczny żywioł | Czytanie wiersza „Rzeka” M. Konopnickiej. Ustne opisywanie biegu Wisły z użyciem pojęć: „źródło”, „dopływy”, „brzeg prawy”, „lewy”, „ujście”. Uzupełnianie luk w zdaniach na temat biegu rzeki. | praca na stronie epodręczniki, praca w zeszytach | Grupa rodziców na Messengerze, |
edukacja matematyczna | Ćwiczenia rachunku pamięciowego. | Rozwiązywanie zadań z treścią związanych z tematyką dnia. | praca na stronie epodręczniki, praca w zeszytach | Grupa rodziców na Messengerze |
edukacja przyrodnicza | Od źródła rzeki do jej ujścia | Orientacja na mapie Polski – wskazanie biegu Wisły. Mapa myśli – klasyfikowanie zbiorników wodnych na naturalne i sztuczne oraz podział wód na: „stojące”, „płynące”, „słone”, „słodkie”. | praca na stronie epodręczniki, praca w zeszytach | Grupa rodziców na messengerze |
27 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe, rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela | Kontakt z nauczycielem |
edukacja polonistyczna | „Witaj , wiosno”. | Poznawanie przysłów o marcu. Tworzenie przymiotników od rzeczowników. Utrwalanie i nazywanie wiosennych kwiatów. | Uczeń pracuje na epodreczniku, rozwiązuje zagadki i zapisuje odpowiedzi w zeszycie. Wypisuje nazwy wiosennych kwiatów podanych na stronie. | Grupa rodziców na messengerze. |
edukacja plastyczna | „Oznaki wiosny”. | Dzień wcześniej uczniowie mieli zaobserwować w swoim ogródku lub podwórku zmiany zachodzące nadchodzącą wiosną. | Wykonanie pracy plastycznej na kartce z bloku podzielonej na 6 lub 8 równych części. W każdej części wykonanie innej oznaki wiosny. Wykonanie pracy dowolną techniką. | Grupa rodziców na messengerze. |
edukacja matematyczna | Rozwiązywanie zadań tekstowych. | Wykonywanie działań na liczbach w zakresie 1000. | Uczen pracuje na epodreczniku, rysuje w zeszycie drzewko matematyczne i uzupełnia je wg wzoru wykonując odpowiednie obliczenia. | Grupa rodziców na messengerze. |
30 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe, rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela | Kontakt z nauczycielem |
edukacja polonistyczna | Technika na co dzień. | Czytanie wiersza pt. ’Niespodzianka” i „Kłopotliwe śmieci”,rozpoznawanie czasów podanych czasowników, tworzenie rodziny wyrazu włączyć, uzupełnianie zdań słowami włączyć lub wyłączyć w odpowiedniej formie; przypomnienie podziału zdań ze względu na cel wypowiedzi, zamiana zdań rozkazujących na pytające i oznajmujące. | przeczytanie wiersza pt.”Niespodzianka” wykonanie ćwiczeń 1 i 2 str.43 3 bez kropki i 4 str.44 5 str.45 | grupa z rodzicami na messengerze |
edukacja przyrodnicza | Znam urządzenia domowe. | Nazywanie urządzeń elektrycznych, domowych. | Wymień urządzenia w poszczególnych pomieszczeniach przed kimś dorosłym w domu. | grupa z rodzicami na messengerze |
edukacja matematyczna | Ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu. | Mnożenie i dzielenie w zakresie 100 – ćwiczenie rachunku pamięciowego, układanie zagadek matematycznych, wykonywanie działań z okienkami, rozwiązywanie zadań, | Wykonanie ćwiczeń: 2i 4 str.22 1 i 2 bez kropki str.24 zad 5 str.25 bez kropki dla chętnych | grupa z rodzicami na messengerze |
Język angielski | Making a project about famous people/ Wykonanie projektu o sławnych(znanych) postaciach. | Uczniowie wykonują plakat na temat sławnych postaci (podręcznik strona 41). | Uczniowie (z pomocą rodziców) wykonują plakat i robią zdjęcie a następnie wysyłają do nauczyciela w celu wstawienia oceny. | messenger |
31 marca 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe, rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela | Kontakt z nauczycielem |
edukacja polonistyczna | Utrwalenie pisowni ze zmiękczeniami. | Dobieranie odpowiednich zmiękczeń, wypisywanie podanych wyrazów. | praca ucznia na stronie epodreczniki, wykonanie zadania w zeszycie | grupa z rodzicami na messengerze |
wychowanie fizyczne | Ćwiczenia poprawiające kondycję. | https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g | wykonanie ćwiczeń w domu | grupa z rodzicami na messengerze |
język angielski | Food – słownictwo związane z jedzeniem. | Uczniowie zapoznają się z nowymi słówkami związanymi z jedzeniem- wykonują fiszki. Następnie robią ćwiczenia pisemne. | Wykonanie zadań w ćwiczeniach, wykonanie fiszek, przesłanie zdjęć swojej pracy. | messenger |
edukacja matematyczna | Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. | Obliczanie zadań z treścią. | praca ucznia na stronie epodreczniki, wykonanie zadania w zeszycie | grupa z rodzicami na messengerze |
1 kwietnia 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe, rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela | Kontakt z nauczycielem |
wychowanie fizyczne | Ćwiczenia poprawiające kondycję | Obejrzenie filmiku i wspólne wykonywanie ćwiczeń w kilku powtórzeniach https://www.youtube.com/watch?v=NNq5aOwdM-g&t=146s | Uczeń wykonuje w domu | messenger |
edukacja polonistyczna | Sprawdzam siebie | Utrwalenie wiadomości, czytanie wyznaczonego tekstu, pisanie odpowiedzi do tego tekstu. Wykonanie ćwiczeń 1,2,3,4 | Zadanie wykonane w ćwiczeniach i przesłane do nauczyciela | messenger |
edukacja matematyczna | Mnożenie powyżej 10. | Uczeń zapoznaje się ze sposobami obliczeń w podręczniku, wg wzoru wykonuje obliczenia w ćwiczeniach ćw.1,2 | zadania wykonane w ćwiczeniach i przesłane do nauczyciela | meseenger |
edukacja muzyczna | Nauka kroków do piosenki Heyo Heyo | Uczeń ogląda wysłany filmik i uczy się podstawowych kroków do piosenki Heyo Heyo https://www.youtube.com/watch?v=2x39HuNGSbs | Zadanie wykonane w domu | messenger |
zaj. komputerowe | Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła. | 1. Uczeń uruchamia stronę. https://scratch.mit.edu/ 2. Wybiera stwórz lub bezpośredni link: https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted 3. Uczeń może skorzystać z podpowiedzi, link niżej (bardzo prosty, abyście wiedzieli, o co chodzi i mogli wykazać się własną pomysłowością). https://photos.app.goo.gl/H4LwDQ2JsZi53a8o6 4. Uczeń samodzielnie buduje skrypt w Scratchu. | Nauczyciel podczas lekcji wyjaśnia zadanie i przesyła linki przez Messengera, odpowiada na pytania. | Messenger, librus |
2 kwietnia 2020r.
Przedmiot | Temat | Zadania podstawowe, dodatkowe, rozszerzające | Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela | Kontakt z nauczycielem |
wychowanie fizyczne | Turbo rozgrzewka | https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA | obejrzenie filmiku i wykonanie ćwiczeń z jego pomocą | messenger |
edukacja polonistyczna | Pisanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi. | Pisanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi, nazw planet. | wypisywanie w zeszycie nazw planet | messenger |
edukacja matematyczna | Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe | Obliczanie zadań z treścią | wykonywanie zadań w epodreczniku i przepisywanie odpowiedzi do zeszytu | messenger |
edukacja przyrodnicza | Poznajemy układ słoneczny | Poznawanie nazw planet, nazywanie ich. | wykonywanie zadań w epodreczniku | messenger |