10 godzinny Oddział Przedszkolny

25 marca 2020                                

Przedmiot Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Pierwsze wiosenne kwiaty”1. Czytanie wiersza A. Łady – Grodzickiej „Wiosenne kwiaty” z.Analiza treści wiersza.
2. Dzielimy nazwy kwiatów na sylaby.
3. „Co jest potrzebne żeby kwiaty rosły?” – rozmowa na podstawie obrazka.
4. „Kwiaty z cebuli” – doświadczenie przyrodnicze.
5. „Cienie” – karta pracy (3,4,5 latki)
K3.16 – zad. dodatkowe (5 latki)
6. „C,c” Wprowadzenie do litery. (5 latki)
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.


26 marca 2020                                

Przedmiot Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja Przedszkolna„Zakładamy hodowlę cebuli”1. „Burak i cebulka” – zapoznanie z piosenką.
2. „Cebula” – rozwiązywanie zagadki.
3. „Cebule” – zabawa poprzez działanie. Zapoznanie z różnymi rodzajami cebuli.
4. „Sadzimy cebulę, czekamy na szczypiorek” – doświadczenie przyrodnicze.
5. „Cyfra 7” – zapoznanie z cyfrą. Przeliczanie w dostępnym zakresie (karta pracy)
6. „C,c” – utrwalanie litery
7. WP 35/36 – 3,4 -latki
K3.19 – 5 -latki
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

27 marca 2020

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja
przedszkolna
„Fasolka, groszek, zioła- zakładamy hodowlę”1. „Kipi kasza, kipi groch” – nauka rymowanki.
2. „Fasolka, groszek” – praca na podstawie ilustracji. Zabawa badawcza. Klasyfikowanie.
3. „Co pachnie w kuchni?” – zabawa badawcza. Rozpoznawanie ziół różnymi zmysłami.
4.”Nasz ziołowy ogródek” – sadzenie ziół z pomocą osoby dorosłej.
5. „Obrazek z nasion” – wypełnianie konturu obrazka różnymi rodzajami nasion.
6. KP2.9 – 3,4, latki
7. „C,c” – utrwalanie litery (karty pracy) – 5 latki

Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

30 marca 2020

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem

Edukacja
przedszkolna

„Wiosenne
porządki”
1. Czytanie opowiadania A. Frączek- „Odkurzacz”.
– analiza treści opowiadania.
2. „Szczotki, szczoteczki”- zabawa dydaktyczna, klasyfikowanie.
(WM 7 i WM 8)
3. „Co to za urządzenie” – zapoznanie z urządzeniami służącymi do sprzątania.
– nazywanie przedmiotów,
– dzielenie wyrazów na sylaby, -porównywanie liczby sylab w podanych wyrazach.
4. K3.20 – 5 latki.
5. „Litera G,g” – zapoznanie z kształtem litery.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

31 marca 2020

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja
przedszkolna
„W naszym ogródeczku”1. „Porządki w ogródku”- rozmowa na podstawie ilustracji.
2. „Jaki to narzędzie?”- zabawa słownikowa:
– rozpoznawanie i nazywanie narzędzi ogrodniczych,
– podawanie nazw narzędzi za pomocą sylab (3,4 -latki)
– podawanie nazw narzędzi ogrodniczych za pomocą głosek (5-latki).
3. „Ogrodnik”- praca plastyczna-kolorowanka.
4. „Umiem liczyć” – zabawa matematyczna utrwalająca umiejętność przeliczania w zakresie siedmiu, ćwiczenie pojęcia zbioru siedmioelementowego.
5. K2.,10- 3,4 latki.
6. K3.,21 oraz ZG, 40- 5 latki.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

01 kwietnia 2020

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja
przedszkolna
„Przyfrunęła wiosna”1. „Przyleciały wiosną ptaki” – osłuchanie z piosenką.
2. „Wiosenne śpiewanie” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie ptaków po wydawanym odgłosie (kukułka, bocian, słowik, dzięcioł, jaskółka, skowronek).
3. „Jaki to ptak?” – Rozpoznawanie nazw ptaków na podstawie zagadek.
4.”Gniazdko z jajkami” – lepienie z masy solnej gniazda dla ptaków.

K2.11 – porównywanie liczebności zbiorów (3,4 latki).
K3.22 – zdobywanie wiedzy przyrodniczej (5 latki).
5. „G,g” – utrwalanie litery (karty pracy)
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

02 kwietnia 2020

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja
przedszkolna
„Wiosna w ptasich gniazdach”1. „Ptasie gniazda” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk. Analiza treści wiersza.
Wymienianie nazw ptaków.
2.”Jak mieszkają ptaki?” – prezentacja gniazd ptaków (jaskółka, bocian, wróbel).
3. „Ptasie jajka” – prezentacja ptasich jaj. Wskazywanie różnic i podobieństw.
4. „Jajka w gniazdach” – zabawa dydaktyczna z elementem liczenia.
5. „Bocian” – wykonanie zadania z wyprawki (WP.37).
6. „Ptasie gniazda” – malowanie gniazd z masy solnej farbami.
7. Karta pracy – przeliczanie w dostępnym zakresie.
8. „G,g” – utrwalanie litery (karty pracy).
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

03 kwietnia 2020

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja
przedszkolna
„Zielona żabka”1. „Cyfra 8” – zapoznanie z cyfrą. Przeliczanie elementów. (Karta pracy)
„Zielona żabka”
słuchanie opowiadania B.formy.:
– analiza treści opowiadania.
2. „Gdzie co jest ?”
zabawa dydaktyczna, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, ćwiczenie określeń położenia: na, pod, za, obok, przed.
3. „Wesoła żabka”-praca plastyczna.

4. Dla chętnych:
„Dołóż wyraz”- zabawa językowa. Ćwiczenie umiejętności rozbudowywania wypowiedzi.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.
06 kwietnia 2020
PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna „Wielkanocne zajączki” 1. „Wielkanocne zwyczaje”- rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza pt.”Wielkanocne zajączki”.

2. K2.12- zamiana kolorów wg kodu- 3,4,5-latki.

3. „Zajączek” – zabawa paluszkowa

4. „Przygoda zajączka”- historyjka obrazkowa
( układanie historyjki obrazkowej zachowując odpowiednią kolejność chronologiczną).

5. „J,j” – zapoznanie z literą. Ćwiczenia grafomotoryczne (katy pracy)
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.
07 kwietnia 2020
Przedmiot Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Pisanki,
kraszanki”
1. „Pisanki”- słuchanie piosenki oraz analiza treści piosenki.

2. „Pisanka/Kraszanka”- przedstawienie różnych pisanek i kraszanek. -wskazywanie różnic.

3. „Liczymy pisanki”- zabawa dydaktyczna. Manipulowanie, operowanie liczmanami. Przeliczanie w zakresie 8.

WP 38,39- 3,4 latki
K3.23- 5 latki
ZG.41- 5 latki

4. Zadanie dla chętnych: wykonanie dowolną techniką pisanek – według instrukcji z piosenki.

5. „J,j” – utrwalanie litery.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.
08 kwietnia 2020
Przedmiot Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Wielkanocne zwierzątka”1. „Wielkanocne zwierzątka”- zabawa dydaktyczna. klasyfikowanie zwierzątek w tabeli zgodnie ze wskazówkami z tabeli.

2. „Wielkanocne zagadki”- rozwiązywanie zagadek dotyczących kurcząt i kur.

3. „Wielki gwar w kurniku”- zabawa dydaktyczna. Manipulowanie sylwetami zwierząt, dokładanie i odkładanie oraz rozwiązywanie zadania.

4. „Kurczątka”- zabawa plastyczna. Składanie kurczaczka z origami.

5. „J,j” – zabawa słuchowa. wysłuchiwanie miejsca występowania głoski w nazwach przedmiotów.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

9 kwietnia 2020r.

Przedmiot Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna „Wielkanocny koszyczek”1. „Co Tu włożył do koszyka?” – zabawa dydaktyczna. Przedstawianie pokarmów i przedmiotów wkładanych do koszyka wielkanocnego.Podział nazw przedmiotów na sylaby.
Układanie klocków według ilości sylab.
2. WP.40 – koszyk wielkanocny (3,4 latki).
„Mój koszyk” – 5 latki. tworzenie koszyka według własnego pomysłu.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

10 kwietnia 2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna „Wielkanocny stół”1. „Wielkanocny stół” – uważne słuchanie wiersza E. Skarżyńskiej.
Rozmowa dotycząca treści wiersza. Udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela.
2. „Oberek i mazurek” – praca z utworem muzycznym. Przeprowadzanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów: mazurek, oberek. Wyróżnianie pierwszych głosek w słowach (5 latki).
3. „Przy wielkanocnym stole” – praca z ilustracją.
4. „Wielkanocna serwetka” – praca z elementami wypychania i wycinania.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

15 kwietnia 2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna „W gospodarstwie” 1. „Na podwórku koło bramy” – słuchanie wiersza H/ Łochockiej. Analiza treści wiersza.
Zapoznanie z nazwami dzieci wiejskich zwierząt (cielątko, jagniątko, koźlątko, prosiątko, kaczątko, gąsięta, kurczątko).
Dzielenie nazw zwierząt na sylaby.
2. „Na wiejskim podwórku” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie zwierząt na podstawie odgłosów.
3. „Gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta?” – zapoznanie z nazwami i wyglądem szopy, obory, stajni, kurnika i chlewu.
Wyróżnianie pierwszych głosek w nowo poznanych słowach.

4. „Wiejskie podwórko” – praca plastyczna z wykorzystaniem pisaków, kredek, farb, odcisków dłoni i palców.

K3.24 – rysowanie zwierząt po śladzie
ZG.42 – 5latki

5. Zadanie dodatkowe.
Zapoznanie z filmem „Szukam mamy” – youtube
Rodzic otrzymuje materiały na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl), oraz nagranie zajęć na grupę na facebook’u.


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebook’u.

Poczta elektroniczna.

16 kwietnia 20200r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna „Łaciata krowa”1. „Krowa” – wprowadzenie do zajęć, na podstawie odczytu zapisu globalnego i obejrzanego obrazka
2. „Ciekawostki” – przedstawienie ciekawostek na temat krowy.
3. „Tylko nic nie mówcie krowie” – słuchanie wiersza H. Szayerowej. Analiza treści wiersza.
4. „Produkty mleczne” – wymienianie produktów mlecznych pochodzących od krowy (mleko, ser, śmietana, masło).
5. „Co to jest nabiał” – rozmowa na temat nabiału.
6. „Czy jajko to też nabiał” – burza mózgów. Zapoznanie z informacjami na temat właściwości odżywczych jajka.
7. „Moja krowa” – praca plastyczna techniką origamii.

ZG.43 – 5 latki

Dodatkowe karty pracy do zajęć (e-mail)
Rodzic otrzymuje materiały na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl), oraz nagranie zajęć na grupę na facebook’u.


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

17 kwietnia 2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna „Konie”1. „Konik” – gimnastyka buzi i języka. Wierszyk logopedyczny.
2. „Bajka o koniach z karuzeli” – słuchanie bajki Wandy Chotomskiej. Analiza treści bajki. Udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela. Przeliczanie koni (w zakresie 7).
3. „Patataj” – zabawa paluszkowa do wierszyka.
4. „Koń” – praca plastyczna. wykonywanie sylwetki konia za pomocą figur geometrycznych (prostokąty, trójkąty).
5. „Cyfra 9” – zapoznanie z kształtem cyfry.
Przeliczanie elementów w zbiorach, łączenie kostek domina z odpowiednim zbiorem elementów, wylepianie konturu cyfry dowolną techniką.
6. „Na półce z książkami” – dorysowywanie książek zgodnie z poleceniem nauczyciela. kolorowanie misiów, dorysowywanie garnka z miodem przy odpowiednich misiach.
Rodzic otrzymuje materiały na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl), oraz nagranie zajęć na grupę na facebook’u.


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

20.04.2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Co to jest ekologia?” 1. Co to jest ekologia? – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk.
Analiza treści opowiadania.

2. „Zachowania ekologiczne” –Rozpoznawanie zachowań ekologicznych; zwrócenie uwagi na zachowania ekologiczne.

3. „Moje środowisko”– zabawa dydaktyczna. Pogadanka z dziećmi na temat takich haseł jak: Nasze najbliższe otoczenie; Szanuj przyrodę!; Bez wody nie byłoby życia!; Oszczędzaj! Wyłączaj! Odzyskuj!; Świeć przykładem!.
 
4. „Bez wody nie byłoby życia” – wykonanie pracy plastycznej metodą kolażu.

5. Dodatkowy materiał:
– karta pracy „Ozdób cyfrę 9”
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

21.04.2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Lubimy czystą wodę” 1. „Płynie woda” –
M. Barańska(nauka rymowanki )
2. ” Polska, biało-czerwoni” (sł. Agnieszka Galica muz. Tadeusz Pabisiak) – osłuchanie z piosenką
oraz analiza treści piosenki.
3. „Czy woda jest czysta?” – zabawa badawcza. porównywanie wody z różnych źródeł. Szukanie sposobów na nie zanieczyszczanie wody.

EKSPERYMENTY:
1.      „Filtr wodny”- czyli skąd bierze się czysta woda?
Filtrujemy zanieczyszczoną wodę. Analiza doświadczenia.
2.„Zanieczyszczona woda”
Sprawdzamy, jaki wpływ ma oliwa w wodzie na ptasie pióra. Obserwacja i analiza doświadczenia.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

22.04.2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„W lesie powinno być zielono”1. „Odgłosy lasu” – zabawa słuchowa.
Dzieci wsłuchują się w odgłosy lasu, nazywanie słyszanych odgłosów.
2. „Tup – przyjaciel lasu” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji.
3. „Sadzimy las” – zabawa plastyczna. Tworzenie makiety lasu.
4. „Kupujemy drzewa” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

23.04.2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja
przedszkolna
„Na śmieciarce”1. „Śmieciarz” (O. Masiuk.) – słuchanie opowiadania
oraz analiza jego treści .
2. „Śmieciarka” – zabawa plastyczna- kolorowanka.
3. „Na śmieciarce” – opowiadanie historyjki obrazkowej, porządkowanie zdarzenia.
4. „Segregacja”- pogadanka o konieczności segregacji śmieci. Wyjaśnienie pojęcia recykling. 
„Co do czego ”-ćwiczenie właściwej segregacji odpadów.
 
5. „Śmieciowi smakosze” – praca plastyczna. Wykonanie wesołych Śmieciowych smakoszy.
Dodatkowy materiał: karta pracy K,28
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

24.04.2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Skąd się bierze prąd?”1. „Oszczędzamy energię elektryczną” – zabawa dydaktyczna. Omówienie różnych sposobów wytwarzania energii elektrycznej. Omówienie sposobów oszczędzania energii elektrycznej.
 
2.„ Nie taki prąd straszny”- filmik edukacyjny (youtube).

3. „Wiatrak” –  Składanie obrazka według wzoru.

4. Dla chętnych :
 „Tropimy głoskę „w” – Wskazywanie przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską w.
 
5. Karta pracy „Ozdób cyfrę 0”.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

27.04.2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Gospodarstwo”1. „Gospodarstwo ekologiczne” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk.

2. „Co to znaczy, że produkt jest Ekologiczny?” – wyjaśnienie pojęcia, burza mózgów .
3. „Mój ekologiczny ogródek” – praca plastyczna. Wylepianie kartki kawałkami papieru (wydzieranka – tło), wycinkami z gazet (warzywa, grządki).

4. „Patataj” – zabawa paluszkowa.
5. „Maszyna” – zabawa paluszkowa.
 
6. „H,h” – Zapoznanie z literą.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

28.04.2020r.

Przedmiot Temat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
„Edukacja przedszkolna”„Maszyny rolnicze” 1.     „Wspólna praca” – słuchanie wiersza L. Wiszniewskiego.
2.     „Praca rolnika” – zabawa naśladowcza do opowiadania.
3.     „Dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna. Zapoznanie z maszynami rolniczymi używanymi dawniej i dziś,  oraz zwierzętami pracującymi w polu.
4.     „Maszyny rolnicze” – czytanie globalne nazw maszyn rolniczych. (traktor, kombajn, siewnik, motyka, grabie, łopata, widły, kosa). Dzielenie nazw przedmiotów na sylaby oraz głoski.
5.     „Traktor” – praca plastyczna. Układanie traktora z figur geometrycznych
 
ZG 44 („traktor”) – 5 latki
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

29.04.2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
„Edukacja przedszkolna”„Od .buraka do lizaka”1 „Różne buraki” – rozmowa na temat różnych rodzajów buraków (cukrowe, pastewne, czerwone), oraz ich przeznaczenia.

2.„Ułóż rytm” – zabawa matematyczna. Układanie rytmów według wskazówek nauczyciela z wykorzystaniem sylwet różnych buraków.

3. „Od buraka do lizaka” – Omawianie obrazków. Układane historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń. Zwrócenie uwagi na stosowanie pojęć: najpierw, potem, później, na końcu.

4. „Lizak z plasteliny” – formowani lizaka z wałeczków z plasteliny i wykałaczek.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

30.04.2020r.

PrzedmiotTemat Zadania podstawowe,  dodatkowe i rozszerzające Metody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki Kontakt z nauczycielem
„Edukacja przedszkolna”„Jak powstaje chleb”1. „Jak powstaje chleb?” – opowiadanie historyjki obrazkowej z Wielkiej Księgi Tropicieli.

2. „Chleb” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadane przez nauczyciela.

3. „We młynie, dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna. Oglądanie ilustracji przedstawiających różne rodzaje młynów (napędzane wiatrem, elektryczne, wodne). 

4. „Zbożowa mandala” – praca z wykorzystaniem produktów zbożowych (kasze, płatki zbożowe, mąka) Naklejanie ich na wzorze mandali.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).


Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

04 maja 2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Polska – legenda o Lechu, godło”1. „Katechizm polskiego dziecka” – zapoznanie z wierszem W. Bełzy. Omówienie treści wiersza.
2. „Moja Polska” – zabawa słownikowa. Rozmowa na temat Polski.
3. „Mapa Polski” – prezentacja mapy konturowej Polski. Czytanie globalne wyrazu „Polska”.
4. „Podanie o Lechu” – zapoznanie z treścią legendy. Omówienie legendy. Uporządkowywanie historyjki obrazkowej, według kolejności zdarzeń. Podkreślenie faktu, że pierwszą stolicą Polski było Gniezno.
5. „Godło Polski” – zapoznanie z godłem. Zwrócenie uwagi na jego wygląd, na przestrzeni wieków. Czytanie globalne wyrazu „godło”. Analiza sylabowa i głoskowa słowa.
6. „Godło” – praca plastyczna. kolorowanie obrazka według wzoru, układanie obrazka z części.

Dla chętnych:
„Bajka o orle białym” (youtube.com)

Litera H,h – wprowadzenie do litery.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

05 maja 2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Flaga, hymn”1. „Powiewa flaga”- słuchanie wiersza Czesława Janczarskiego. Nauka wiersza na pamięć.
 
2. „Flaga” – prezentacja flagi Polski. Omówienie znaczenia flagi, miejsc i okoliczności jej prezentacji (np. na zawodach sportowych, uroczystościach państwowych).
 
Czytanie globalne wyrazu flaga.
 
Analiza sylabowa i głoskowa

3. „Hymn” – odsłuchanie hymnu Państwowego.
 
Czytanie globalne wyrazu hymn

Omówienie okoliczności powstania hymnu i jego znaczenia.
 
PRACA PLASTYCZNA:
Wykonanie flagi naszego kraju za pomocą wydzieranki z białego i czerwonego papieru.

K2. 18 – 3,4 latki – rysowanie flagi po śladzie według wzoru.
ZG 46 – 5 latki kolorowanie herbu według kodu

*materiał dodatkowy:
Film edukacyjny na temat symboli narodowych.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
 
„Co się zmieniło?” – zabawa dydaktyczna z figurami geometrycznymi.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

06 maja 2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
„Edukacja przedszkolna”„Kraków”1. „Kraków” – prezentacja miejsc i symboli charakterystycznych dla Krakowa (Sukiennice, Wawel, Wieża Mariacka). Czytanie globalne wyrazu Kraków.

2. „O smoku wawelskim” – wysłuchanie legendy opracowanej przez E. Wygonik. Analiza treści legendy.
 
3. Zapoznanie z wyglądem smoka Wawelskiego i smoczej jamy.
 
4. „Smok wawelski” praca plastyczna. Układanie smoka z origami z koła.
 
5. „Droga smoka do jamy” – karta pracy
 
6. „Ziejący smok” – wykonanie smoka z rolki po papierze toaletowym, farb i kolorowych kawałków krepy
 
7 „Krakowiak” – wysłuchanie melodii
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

07 maja 2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
„Edukacja przedszkolna”„Warszawa”1.„Warszawa” – zapoznanie ze stolicą Polski. Czytanie globalne nazw stolica, Warszawa.

2. „Warszawa to stolica”. Zabawa dydaktyczna.  Przeliczanie wyrazów w zdaniu np.: Warszawa to stolica Polski.; Położenie tylu klocków (guzików, kasztanów itp.), ile jest w zdaniu wyrazów.

3. „Warszawa okiem turysty” – zapoznanie z najbardziej charakterystycznymi miejscami w Warszawie (Pałac Kultury i Nauki , Kolumna Zygmunta, Pałac Prezydencki, Łazienki Królewskie)

4. „Warszawska syrenka – wysłuchanie legendy opracowanej przez E. Wygonik
 
K3., 31 (5 latki) – Czytanie globalne słowa mapa.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.

08 maja 2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Stroje ludowe”1. „Tęczowe ubrania” – rozmowa na temat stroi ludowych (góralski, krakowski, śląski, kaszubski, łowicki, kujawski).
2. Praca z obrazkiem. Wskazywanie różnic i podobieństw na obrazkach.
3. Dzielenie nazw strojów na sylaby, przeliczanie ilości sylab.
4. Praca plastyczna – wykonanie stroi ludowych według instrukcji – strój kujawski.
5. Zadanie dodatkowe WP46.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.

Poczta elektroniczna.
11 maja 2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Moja ulubiona książka”
1.„Moja ulubiona książka” – pogadanka z dziećmi o ich ulubionych książkach.
 
2. „Ulubieni bohaterowie” – odgadywanie zagadek Beaty Gawrońskiej, dotyczących bohaterów znanych dzieciom książek i bajek.
 
3. „Książka i książka” – rozmowa z dziećmi. N. prezentuje różnego rodzaju książki – dla dzieci, dla dorosłych, albumy, podręczniki, e-booki itp.

 4. „Ulubiona książka Tupa” – praca z K2., 19. Kolorowanie wg kodu (3,4-latki).
 
5. Praca z K4., 1 – rozwijanie logicznego myślenia.
* Zadanie dodatkowe – połącz w pary(5-latki)
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
12 maja 2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Bajkopisarz”1.„Bajkopisarz” – rozmowa z dziećmi na podstawie rymowanki i ilustracji w Księdze zawodów. Odpowiadanie na pytania nauczyciela.

 2.„Bajkopisarz” – zabawa paluszkowa.
 
 3.„Układamy książki na półkach” – zabawa dydaktyczna. Wykonywanie poleceń np.:
 Przynieście 1 książkę. Policzcie książki na półce. Ile ich jest? (6). Klaśnijcie 6 razy. Podskoczcie 6 razy. Pokażcie 6 paluszków. Przynieście tyle samo klocków i ułóżcie je nad książkami.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
13 maja 2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Jak powstaje książka?”1. „Jak powstaje książka?” – słuchanie wiersza Magdaleny Tokarczyk. Rozmowa na temat procesu powstawania książek. Zwrócenie uwagi na osoby biorące udział w tym procesie. Poznanie nazw niektórych zawodów (autor, redaktor, ilustrator, drukarz). Dzielenie nazw zawodów na sylaby.
2. „Dyktando graficzne” – orientacja w schemacie ciała i przestrzeni. Rysowanie na kartce elementów zgodnie ze wskazówkami nauczyciela (nad, pod, po lewej, po prawej).
3. „Zabawa w grafika” – praca plastyczna. Wykonanie własnej książki na temat ulubionych zajęć dzieci, ich zainteresowań i hobby.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
14 maja 2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Szanujemy książki”1. Skarga książki ”–słuchanie wiersza J. Huszczy.
Analiza treści wiersza.
*omówienie najważniejszych zasad dbania o książki.
 
2.„Zakładka do książki”-odgadywanie zagadki.
 
3.„Zakładka”– praca plastyczna. Wykonanie własnej zakładki do książki.

 4. Praca z ZG, 47 – rysowanie zakładki do książki po śladzie i po kropkach(5-Latki)
 
5.Praca z K4., 4 – dokładanie do 9.
* Zadanie dodatkowe – otaczanie pętlami przedmiotów niepasujących do pozostałych
(5- latki).
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
15 maja 2020r.
Przedmiot TematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„W bibliotece”1. „Wycieczka do biblioteki” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk. Analiza treści opowiadania.
2. „Kto pracuje w bibliotece?” – rozmowa na podstawie ilustracji w Księdze Zawodów.
3. „Nasza biblioteka” – omawianie miejsca w którym znajduje się biblioteka Gminna.
4. „Karta biblioteczna” – omówienie przeznaczenia karty.
5. K4.2. liczenie głosek w słowach.
6. Zadanie dodatkowe – układanie książek od największej do najmniejszej, poprzez łączenie ich z kostkami o odpowiedniej ilości oczek.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).

Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
18.05.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Rośliny na łące”1. „Łąka” – uważne słuchanie wiersza M. Buczkówny. Analiza treści wiersza. Udzielanie odpowiedzi na pytania. Prezentacja różnych sprzętów do obserwacji – lupa, mikroskop.
2. „Kwiaty na łące” – omówienie roślinności łąkowej.
3. „Wiosenna łąka” – wykonanie pracy plastycznej farbami plakatowymi za pomocą stemplowania według instrukcji zamieszczonej w filmie.

K4.5 – 5 latki
K2.20 – 3,4 latki
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
19.05.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna „To co lata nad łąką”1. „Co lata nad łąką?” – rozwiązywanie zagadek Zbigniewa Dmitrocy. – Dokonywanie analizy sylabowej i głoskowej.
 2. „Nikt mnie więcej nie zobaczy” – słuchanie opowiadania W. Kozłowskiego czytanego przez N.
Dokonywanie analiza treści opowiadania
– omówienie cyklu powstania motyla.
 3. „Motyl” – praca plastyczno-techniczna.
 4. „Motyle nad łąką” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem elementów z WP 48 – wykonanie motyla wg instrukcji.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
20.05.2020r.
Przedmiot TematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„To co pełza po łące”1. „Żuki, mrówki i dżdżownice” – rozmowa na podstawie ilustracji. Opowiadanie o wyglądzie, sposobie życia i środowisku przyrodniczym.
2. „Gdzie mieszkają owady?” – zabawa dydaktyczna.
3. „Wesoła gąsienica” – praca plastyczna z wykorzystaniem nakrętek od butelek.
4. „Biedronka” – zabawa rysunkowa wg. rymowanki Ewy Pyczek.

ZG.48 – 5 latki
K2.21 – 3,4 latki
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
21.05.2020r.
Przedmiot
TematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna „To co hasa po łące”1. „Bocian i żaba” – rozmowa na podstawie wiersza Agnieszki Frączek. Analiza treści wiersza.
 2. „Zwierzęta na łące”- omówienie zwierząt hasających po łące.
 3. „Która z kolei?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem szablonów kolorowych żab ustawionych w szeregu. Przykładowe pytania: Która żaba z kolei jest żółta? Jaki kolor ma dziewiąta żaba?;
4. „Wiosenne kwiaty – lilie” – zabawa plastyczno-techniczna. Wykonanie z figury geometrycznych lili.
 5. „Żaba” – historyjka obrazkowa z K4., omówienie etapów rozwoju żaby.
*5 Latki
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
22.05.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Zwierzęta na łące”1. „Krecik” – słuchanie wiersza B. Formy. Analiza treści wiersza. Udzielanie odpowiedzi na pytania.
2. „Zagadki” – rozwiązywanie zagadek Beaty Gawrońskiej dotyczących mieszkańców łąki (ślimak, bocian, żaba, mrówki, biedronka).
3. „Mieszkańcy łąki” – poprowadzenie po śladzie mieszkańców łąki do danej cyfry.
4. „Połącz cienie” – karta pracy.
5. „Połóż tam gdzie powiem” – zabawa dydaktyczna.
6. „Bzycząca zabawa” – zapoznanie z piosenką.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

25.05.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„O mamie i tacie”1. „Tajemnicza mama” – słuchanie opowiadania Miry Jaworczakowej. Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu. Wskazywanie zawodów wykonywanych przez różne mamy.
2. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
3. „Zaproszenia” – zabawa plastyczna.
4. „Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa ruchowo – słuchowa na podstawie instrukcji z wiersza.

K.2.22 – 3, 4 latki
K4.10 – 5 latki
„Lusterkowe czary” – wyprawka – 5 latki

ZABAWY W CZYTANIE – zabawa w sylabowe duble (materiał dostępny na poczcie wp.pl)
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

26.05.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„O mamie i tacie”1. „Moja wesoła rodzinka” – przypomnienie piosenki.. Podejmowanie prób śpiewania.
2. „Do czego służy tatuś?” – słuchanie wiersza Wincentego Fabra. Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu.
3. „Figury” – zabawa dydaktyczna. Rozwiązywanie zagadek.
4. „Korale dla mamy, pasek dla taty” – zabawa dydaktyczna. Układanie rytmów z figur,
5. „Portret mojej rodziny” – praca plastyczna. Rysowanie swojej rodziny. Ozdabianie kartki – tworzenie ramki.

K4.9,
K4.11,
K4.12
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

27.05.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Pies – przyjaciel człowieka”1. „Szczeniątka” – słuchanie wiersza Ewy Szelburg – Zarembiny. Analiza treści wiersza.
2. „Szczeniaki” – zabawa paluszkowa wg Małgorzaty Barańskiej.
3. „Przyjaciele Tupa” – rozmowa na podstawie ilustracji. Zwrócenie uwagi na funkcje pełnione przez różne psy.
4. „Zły pies” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk. Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu.

K2.23 – 3,4,5 latki
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

28.05.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Nasi pupile”1. „Zwierzątko” – wysłuchanie opowiadania Olgi Masiuk.
2. „Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek na temat pupili domowych. Dzielenie nazw pupili na sylaby.
3. „Zagadki Tupa” – zabawa słuchowa. Wyróżnienie głosek na początku i końcu podawanych słów. (papuga, chomik, rybki, wąż). Głoskowanie całych słów.
4. „Mój pupil” – wykonanie obrazka w dowolnej formie plastycznej, przedstawiającego ukochane zwierzątko dziecka.
5. „Zdjęcie z pupilem” – wykonanie fotografii z ukochanym zwierzakiem.

ZG.49 – 5 latek
ZG. 50 – 5 latek

Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

29.05.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„U weterynarza”1. „Zwierzę – istota czująca” – słuchanie wiersza Bożeny Piergi. Udzielanie odpowiedzi na pytania.
2. „Weterynarz” – słuchanie wiersza Zbigniewa Dmitrocy. Analiza treści wiersza.
3. Rozmowa na temat pracy weterynarza na podstawie oglądanych ilustracji.
4. „Cyfra 0 – zapoznanie z cyfrą”

K2.24 – 4 latek
K4.16/K4.16b – 5 latek
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
01.06.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Święto dzieci”1.  „Dzieci świata” – słuchanie wiersza W. Fabera czytanego przez N.
Analiza treści wiersza.
 
2.  „Globus” – zabawa dydaktyczna. N. prezentuje dzieciom globus. Pokazanie dzieciom miejsce, w którym znajduje się Polska.Zapoznanie. z kontynentami.

-„Mapa świata”-  tworzenie własnej mapy świata- praca plastyczna.
 
 
3.  Podajmy sobie ręce – osłuchanie z piosenką D. Gellner.
Analiza treści.
 
 
 4.  Praca z K4., 17 – wyszukiwanie wyróżnionych elementów.
 
5. Praca z K2.,26- porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej.
 
6. „Bańki mydlane” – zabawa z wykorzystaniem mydlin.
 
7. Dla chętnych zapoznanie z filmem pt.:
„W 80 dni dookoła świata” – oglądanie bajki z przygodami Bolka i Lolka. Zwrócenie uwagi na wygląd dzieci na różnych kontynentach.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
02.06.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Prawa dziecka”1. „O prawach dziecka” – rozmowa na podstawie wiersza Marcina Brykczyńskiego.
Analiza treści wiersza.

2. Rozmowa dotycząca praw dziecka.
 Omówienie Praw dziecka. Zapoznaje dzieci z instytucją Rzecznika Praw Dziecka i numerem Dziecięcego Telefonu Zaufania: 800 12 12 12.
 
3. „Emocje” – zabawa dydaktyczna.
 
4.  „Wesoły świat dzieci” – praca plastyczna rysowana kredkami pastelowymi.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
03.06.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna

„Dzieci na świecie- INDIANIE”
1.”Indiańska wioska i ścieżka prób”- opowiadanie M. Tokarczyk.
Analiza treści opowiadania:

2.  „Indianin” – zabawa dydaktyczna.
– poznanie kultury
– sposobu ubierania się
– popularnych zabaw
– zapoznanie z piosenką „Śpiewające Brzdące – Indiański Taniec”
https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY
 
 
3. „Indiański pióropusz”- wykonanie pióropusza z kolorowych piór, wycięte z kolorowych kartek.
 
4.  „Indiański pióropusz 2” – wykonanie ozdoby według instrukcji z W.
 
5. Praca z K4., 18 – kolorowanie Indianina według kodu.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
04.06.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Dzieci na świecie- Eskimosi”
1.„Odarpi, syn Egigwy” – analiza treści wiersza, układanie historyjki obrazkowej.
 
2. „Życie Eskimosa”- omówienie na podstawie ilustracji  sposobu życia, ubioru Eskimosów, przedstawienie zwierząt mieszkających w terenach wiecznej zmarźliny.
3. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna.
 
4.”Eskimos”- praca plastyczna.
 
5. „Zabawa przyjaciół” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem WP 51.
 
6.  Praca z K4., 19 -5 LATKI
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
05.06.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Dzieci na świecie- Afryka”1. „Murzynek Bambo”- Słuchanie wiersza J. Tuwima.  Rozmowa na temat wiersza.

2. „Afryka” – kraj w którym jest zawsze ciepło i nie pada tam nigdy śnieg.
Omówienie na podstawie ilustracji ludności zamieszkującej ten teren,  określanie cech charakterystycznych wyglądu murzynka- Afrykanina:
-kolor skóry, włosy, ubiór.
– Przedstawienie domu Afrykanina-  mieszkają w lepiankach: budowla mieszkalna, albo gospodarcza wykonana z niewypalanej gliny, mułu.
Przedstawienie gatunków  zwierząt zamieszkujących te tereny. Globalne czytanie nazw zwierząt oraz dzielenie ich  na sylaby.
3. „Gesty przyjaźni”.
Omówienie gestów przyjaźni. Dzieci prezentują te, które znają.
4. „LEW” – praca plastyczna. Wykonanie lwa z orgiami.
4a- „Murzynek bambo”- portret, praca plastyczna
 
 
5. „Święto dzieci” – praca z K2., 25. –
3,4LATKI
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
08.06.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Jedziemy na wakacje „1.     „Do widzenia przedszkole” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadane przez nauczyciela.

2.„Zagadki” – rozwiązywanie zagadek na temat transportu, dzięki któremu możemy wybrać się na wakacje.
Praca z obrazkami. Dzielenie nazw obrazków na sylaby.

3.„Samochodem na wakacje” – wykonywanie samochodziku z pudełek po zapałkach  wg instrukcji.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
09.08.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Nad morzem”1.     „Jakie jest morze?” – słuchanie wiersza D. Wawiłow. Udzielanie odpowiedzi na temat tego jakie jest morze. Praca z obrazkiem.

2.     „Polskie morze” – wskazywanie morza na mapie

3.    „Marynarz na morzu” – słuchanie wiersza Zbigniewa Dmitrocy. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadane przez nauczyciela.

4.     „Praca marynarza” – rozmowa na podstawie obrazków.

5.     „Liczymy muszelki” – przeliczanie zbirów muszelek według wskazówek.

6.     „Łódka” – składanie łódki z origami (3 szt).

7.     „Łódki na morzu” – malowanie kartki A4 farbą. Naklejanie łódek na kartkę. Doklejanie rybek w wodzie, muszelek i dowolnych elementów.
 
K2.30 – 3,4 latki
K4.23 – 5 latki
ZG.51 – 5 latki
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
10.06.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„W górach”„Góry nasze góry” – słuchanie wiersza J. Porazińskiej. Udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela. Zapoznanie z nazwami hala, góral, szczyt górski.

 „Nasze góry” – wskazywanie gór na mapie Polski (Karpaty, Sudety, Tatry).

„Górskie ciekawostki” – omawianie z dziećmi zwierząt górskich, oraz charakterystycznych przysmaków.

„Góry” – praca plastyczna. Wyrywanie z szarej gazety stożków – gór. Naklejanie na kartkę, doklejanie słońca, chmur, trawy (hali) – wyciętych przez dziecko.

„Rytmy” – zabawa dydaktyczna. Układanie rytmów z górskich zwierzątek.
 
K4.21 – 5 latki
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
12.06.2020r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Bezpieczne wakacje”„Bezpieczne wakacje”- rozmowa z dziećmi na podstawie zagadki Arkadiusza Maćkowiaka oraz załączonych ilustracji.

„Dobre rady na bezpieczne wakacje” – burza mózgów na temat bezpieczeństwa podczas wakacji.

„Bezpiecznie na plaży” – praca plastyczna wg. instrukcji
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

15.06.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„W przedszkolu”1. „Kim, zostanę w przyszłości?” – rozmowa napodstawie opowiadania „Odlotowe Zawody” Olgi Masiuk. Analiza treści opowiadania.
2. Wymienianie zawodów występujących w opowiadaniu, dopasowywanie ich do odpowiednich postaci.
3. „Kto pracuje w przedszkolu?” – zabawa słownikowa. Dzielenie nazw zawodów na sylaby. Określanie osób pracujących w przedszkolu.
4. „Magiczne pudełko Tupa” – zabawa sensoryczna.
5. „Kto pracuje w przedszkolu?” – praca plastyczna. Rysowanie osób, które pracują w przedszkolu.

* Gry sylabowe – utrwalanie materiału literowego.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

16.06.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Na pomoc”1. „Na pomoc!” – zabawa tematyczna. Omówienie zawodów i globalne czytanie ich nazw (strażak, dyspozytor, ratownik medyczny, policjant). Analiza głoskowa i sylabowa.
2. „Numery alarmowe” – przedstawienie numerów alarmowych.
3. „Strażak” – masażyk Beaty Gawrońskiej.
4. „Na pomoc” – praca plastyczna – apteczka. Kolorowanie i nazywanie znajdujących się rzeczy w apteczce.
5. „Pomocnik i jego pojazd” – karta pracy – połącz w pary i pokoloruj.
6. K2.27 – rozpoznawanie takich samych kształtów, numery alarmowe.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

17.06.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„W sklepie”1. „Kto pracuje w sklepie?” – rozmowa na podstawie ilustracji. Czytanie globalne wyrazu „sklep”. Wyróżnianie głosek i sylab w słowach.
2. „W sklepie” – zabawa dydaktyczna. Segregowanie zabawek, tworzenie zbiorów. Określanie cech wspólnych i różnic.
3. „K2.28” – wyszukiwanie różnic na obrazkach.
4. „Ekspedientka” – praca plastyczna, wykonania za pomocą wydzieranki i kredek.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

18.06.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„U lekarza”1. „Gdy się źle czujemy…” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji.
2. „W gabinecie u pielęgniarki” – zabawa tematyczna. Gromadzenie rekwizytów związanych z zawodem pielęgniarki (termometr, bandaże, gaza, jednorazowe strzykawki bez igieł).
3. „Stetoskop” – praca plastyczna
4. „Gipsowe wazoniki” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem masy gipsowej.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

19.06.2020r.

Przedmiot TematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„W piekarni”1. „Piekarz” – rozmowa na podstawie wiersza Z. Dmitrocy. Analiza treści wiersza.
2. „Piekarz” – zabawa ruchowo – słuchowo – wzrokowa.
3. „W piekarni”- zapoznanie z miejscem pracy piekarza.
4. „Cukiernik” – zapoznanie z zawodem cukiernika.
5. „Czapka cukiernika” – origami z prostokąta.
6. „Tup cukiernik” – pieczenie ciasta biszkoptowego według załączonego przepisu.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

22.06.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Żółty”1. „Co ma kolor żółty?” – rozmowa z dziećmi. Rozwiązywanie zagadek Tomasza Jabłońskiego.
2. „Mierzymy promienie Słońca” – zabawa dydaktyczna.
3. „Piosenka na kolorowe lato” – nauka piosenki
4. „Żółte stworki – potworki” – lepienie z żółtej plasteliny.
5. K4.25
6. „Kogel – mogel” – przygotowanie deseru.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

23.06.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Zielony”1. „Tropem kolorów” – odgadywanie koloru dnia – zielonego, na podstawie opisu nauczyciela.
2. „Zielone zagadki” – rozwiązywanie zagadek, których rozwiązaniem są zielone przedmioty.
3. „Gramy w zielone” – słuchanie wiersza W. Broniewskiego. Analiza treści wiersza.
4. Analiza sylabowa i głoskowa wyrazów (bocian, żaba, tatarak).
5. „Zielony pejzaż” – wykonanie pracy plastycznej o dowolnej tematyce, tylko w kolorze zielonym.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

24.06.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Niebieski”1. „Tropem kolorów” – zabawa twórcza.
2. „Niebieski” – zabawa orientacyjno – porządkowa
3. „Niebieski świat” – lepienie z niebieskiej plasteliny dowolnych kształtów.
4. „Latawiec” – zabawa dydaktyczna. Tworzenie latawca z figur geometrycznych.
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

25.06.2020r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
Edukacja przedszkolna„Różowy”1. „Różowy” – rozmowa na podstawie wiersza Marcina Brykczyńskiego. Analiza treści wiersza.
2. „Różowe zagadki” – rozwiązywanie zagadek.
3 „Co widać przez różowe okulary?” – malowanie świata na różowo.
4. „Różowy koktajl” – przygotowanie koktajlu z truskawek i mleka.

Dla chętnych – podsumowanie tygodnia:
1. „Tęcza” – wiersz W. Słobodnika.
2. „Układamy tęczę” – zabawa plastyczna.
3. K4.28
Rodzic otrzymuje materiały drogą pocztową oraz na pocztę elektroniczną (pndlarodzicow@wp.pl).
Dziecko wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.

26.06.2020r.

ZAKOŃCZENIE ROKU PRZEDSZKOLNEGO 2020/2021

EDUKACJA ZDALNA ROK SZKOLNY 2020/2021

29.03.2021r. , 30.03.2021r. , 31.03.2021r.

PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA„Przygotowania do świąt”.PORANNA GIMNASTYKA:
1. „Gdzie jest kotek?” – zabawa integracyjna.
2. „Miłe czy niemiłe?” – zabawa sensoryczna.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 15.
4. „Tańczymy” – ćwiczenia ruchowe i ruchowo – słuchowe.

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE:
1. „Kolorowe bazie” – słuchanie wiersza J. Ficowskiego. Rozmowa na temat treści wiersza. Udzielanie odpowiedzi na pytania.
2. „KP 2.24” – ćwiczenie grafomotoryczne. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
3. Kącik Dobrego Startu – Wzór nr 15
* „Wzorek na pisance” – słuchanie piosenki, podejmowanie prób nauczenia się jej słów.
* „Pisanka ze sznurka” – układanie w pętli elementów. Przeliczanie w zakresie 10.
* „Wzór nr 15” – rysowanie pośladzie pisanki, zgodnie ze wzorem. Wylepianie wzoru dowolnymi elementami.
* „Koszyk z baziami” – kolorowanie koszyka z baziami. Dorysowywanie jajka.

ZADANIE DODATKOWE: Spacer w poszukiwaniu bazi.
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).

Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.

Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
grupa na facebook’u

kontakt telefoniczny i mailowy
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA„Wielkanocny koszyk”PORANNA GIMNASTYKA:
1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 15.
2. „Zbieramy rozsypane jajka” – zabawa ruchowa, utrwalanie nazewnictwa związanego z orientacją przestrzenną.
 
3. „Wesołe jajo” – zabawa z podawaniem i ćwiczenie umiejętności składania życzeń.

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE:
1. „Witam ciebie, witam was!” – zabawa integracyjna.
2. Omawianie wartości „tradycja” – słuchanie opowiadania „O kurce, która zapominałaby o tradycji” M. Szeląg i rozmowa na temat zwyczaju malowania jajek na Wielkanoc.
3. „Świąteczny koszyczek” – zabawa tematyczna.
 
4. „Lekcja ciszy i milczenia” – zabawa wyciszająca i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej wg Marii Montessori, chodzenie po elipsie z jajkiem na łyżce.
5. Praca z KP2.23 (4 latek)– ćwiczenie małej motoryki, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, kolorowanie rysunku koszyka wielkanocnego, wycinanie i układanie obrazka.
6. Praca z KP2.22 – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, grafomotoryki, sprawności manualnej i kreatywności.

ZADANIE DODATKOWE:
1. „Siejemy rzeżuszkę” – ćwiczenia praktyczne.
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
grupa na facebook’u
kontakt telefoniczny i mailowy
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA„Wielkanocny stół”PORANNA GIMNASTYKA:
1. „Zestaw ćwiczeń porannych nr 15”
2. „Do wielkanocnego stołu” – zabawa ruchowa.
3. „Jajeczka do święconek” – zabawa ruchowa.

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE:
1. „Co to jest tradycja?” – omawianie pojęcia tradycja.
2. „Wielkanocny stół” – omawianie wartości „tradycja” na podstawie wiersza M. Szeląg. Rozmowa na temat tradycji wielkanocnych.
3. „Stół wielkanocny” – poznawanie wielkanocnych potraw.
4. „KP 2.21”
(4 latek) – ćwiczenie małej motoryki, zdobywanie wiadomości na temat tradycji związanych z Wielkanocą.
5. KP 2.21 (3 latek) – kształtowanie orientacji w przestrzeni, ćwiczenie sprawności manualnej.

ZADANIE DODATKOWE:
Dekorowanie Wielkanocnego stołu wraz z Rodzicami.
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
grupa na facebook’u
kontakt telefoniczny i mailowy
07.04.2021r. 08.04.2021r. 09.04.2021r.
PrzedmiotTematZadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linki
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA „Poznajemy wiarę we własne siły”PORANNA GIMNASTYKA:
1. „Zestaw ćwiczeń porannych nr.16”
2. „Smoku do pieczary!” – zabawa ruchowa.
3. „Przedszkolaki tańczą” – zabawa paluszkowa wg. M. Barańskiej.

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE:
1. „Legenda o smoku Wawelskim” – omawianie wartości wiary w siebie, na podstawie utworu W. Kosteckiej i rozmowa na temat wiary we własne siły, jaką prezentował szewczyk Skuba.
2. „Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?” – rozmowa kierowana
3. „Co robi szewc?” – rozmowa kierowana na temat pracy wykonywanej przez szewca.
4. „Dla kogo te buty?” – klasyfikowanie , określanie wielkości przedmiotów.
5. „KP2.25” – ćwiczenie motoryki małej.

ZADANIE DODATKOWE :
1. „Zagadkowe puzzle” – utrwalanie wiadomości na temat legendy o smoku Wawelskim, na podstawie gry utworzonej na platformie genially.pl
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA „W świecie filmu”PORANNA GIMNASTYKA:
1. Zestaw ćwiczeń nr 16.
2. „Z wielką radością” – zabawa integracyjna.
3. „Ojciec Wirgiliusz” – zabawa ze śpiewem.
 
ZAJĘCIA WŁAŚCIWE:
1. „Co to jest film?” – rozmowa kierowana. „Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat.
 
3. „Jak powstaje film animowany?” – zabawa dydaktyczna, poznanie etapów powstawania filmu.
4. „W kinie” – rozmowa kierowana.
5. Praca z KP2.26 (3 latek)– ćwiczenie sprawności manualnej, grafomotoryki, kreatywności, ćwiczenia artykulacyjne.
6. Praca z KP2.25 (4 latek)– ćwiczenie motoryki małej, rozmowa o emocjach, jakie mogą odczuwać dzieci biorące udział w przedstawieniu.
ZADANIE DODATKOWE :
1. „Kot Filemon i Bonifacy”- oglądanie odcinka filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów.
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA ” W teatrze”PORANNA GIMNASTYKA:
1. „Złap butelkę” – ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu.
2.”Zrób jak ja” – powtarzanie sekwencji ruchów.
3. „Śpiąca marionetka” – zabawa ruchowa.

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE:
1. „Kino i teatr” – porównanie zasad zachowania w teatrze i kinie.
2. „Dobre maniery w teatrze” – rozmowa kierowana z wykorzystaniem sylwet z emocjami.
3. „Kto może zagrać w teatrze?” – rozmowa kierowana z wykorzystaniem rekwizytów.
4. „Marionetka, kukiełka, pacynka” – poznanie rodzajów lalek używanych podczas spektakli.
5. „KP 2.27” – ćwiczenie motoryki małej, układanie historyjki obrazkowej.
6. „Na scenie” – zabawa z kodowaniem.

ZADANIE DODATKOWE :
1. Wykonanie pacynki lub kukiełki do domowego teatrzyku.
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.

12.04.-16.04.2021r

Przedmiot Temat Zadania podstawowe, dodatkowe i rozszerzająceMetody pracy, formy realizacji, propozycje od nauczyciela, linkiKontakt z nauczycielem
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA„Balet i opera”Poranna gimnastyka:
1. Zestaw ćwiczeń porannych nr.16.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. 16.

Zajęcia właściwe:
1. „Co to jest opera?” – rozmowa kierowana.
2. „Poznajemy balet” – rozmowa kierowana.
3. „Nasze Jezioro Łabędzie” – improwizacja ruchowa do fragmentu muzyki z „Jeziora Łabędziego” Piotra Czajkowskiego.
4. „Ważny instrument w balecie” – poznanie skrzypiec.
5. „Tancerze baletowi” – zapoznanie z zawodem.
6. Praca z KP2.27 – ćwiczenie percepcji wzrokowej, grafomotoryki.

Zadanie dodatkowe:
„Jak działa telefon” – zabawa badawcza, eksperyment.
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
EDUKACJA PRZEDSZKOLNAPoranna gimnastyka:
Zajęcia właściwe:
Zadanie dodatkowe:
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA„Co to są dobre maniery ? „Poranna gimnastyka:
1. Zestaw ćw. porannych nr.16.
2. „Magiczne słowa”- zabawa ruchowa.
Zajęcia właściwe:
1.„Maniery przy stole” – rozmowa kierowana.
2. „W restauracji” – zabawa tematyczna.
3. „Każda inna, ale kulturalna” – zabawa porównawcza, ćwiczenie umiejętności sprzątania po posiłku.
4. „Trzy magiczne słowa” – słuchanie wiersza M. Szeląg, rozmowa na temat sytuacji, w których mówimy słowa: przepraszam, proszę i dziękuję, nauka wiersza na pamięć.
5. Praca z KP2.28 – ćwiczenie grafomotoryczne, ćwiczenie spostrzegawczości, łączenie kształtów takich samych kluczy, rysowanie oburącz serca i jego kolorowanie.

Zadanie dodatkowe:
„Pyszności na talerzu” – zabawa z piłką, utrwalanie nazw potraw.
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
EDUKACJA PRZEDSZKOLNAPoranna gimnastyka:
Zajęcia właściwe:
Zadanie dodatkowe:
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA„Szanuję innych”Poranna gimnastyka:

1. „Ukłony” – ćwiczenie mięśni brzucha.
 2. Ćwiczenia gimnastyczne, zestaw nr 16.
3. „Głowa, ramiona” – zabawa ruchowa ze śpiewem.

Zajęcia właściwe:

1. „Piłka” – rozmowa o zabawkach, umiejętności dzielenia się, o zasadach wspólnej zabawy na podstawie wiersza.
2. „Lustereczko, to ja” – stwarzanie sytuacji do poznania i akceptacji siebie, budowanie wypowiedzi.
3. „Powiedz to” – ćwiczenie sprawności grafomotorycznych.
4. „Nie podoba mi się to” – zabawa z piosenką, uświadomienie dzieciom ich praw, rozmowa o prawach dziecka na podstawie piosenki.
5. „Stop!” – zabawa muzyczna, nabieranie odwagi w mówieniu stop!
6. Praca z KP2.29 – rozwijanie kreatywności, sprawności manualnej, kształtowanie poczucia wspólnoty, budowanie wypowiedzi.
Rodzic otrzymuje materiały drogą elektroniczną (grupa na facebook’u).
Dziecko ogląda materiał filmowy przygotowany przez nauczyciela a następnie wykonuje zadania z pomocą rodzica.
Praca jest dokumentowana na podstawie zdjęć i filmów przesyłanych przez rodzica.
Grupa na facebooku.
Poczta elektroniczna.
Udostępnij innym poprzez: