Edukacja dla przyszłości
Projekt „Edukacja dla przyszłości”
Od
dnia 1 maja 2019 rozpoczną się
dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkół w Gminie Bobrowo
uczniowie naszej szkoły będą mogli wziąć udział w nowym projekcie mającym na celu:
- poprawę jakości kształcenia w placówkach edukacyjnych Gminy Bobrowo, poprzez udział w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych,
Dostępność zajęć będzie bardzo szeroka, będą to:
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji matematycznej/matematyki
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przyrody
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego
Zajęcia rozwijające kreatywność, innowacyjność, rozwiązywanie problemów i umiejętność pracy zespołowej (koło majsterkowiczów)
Zajęcia rozwijające logiczne myślenie poprzez gry logiczne (koło szachowe)
Zajęcia rozwijające z matematyki (koło matematyczne)
Kryteria rekrutacji uczestników na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne
Kryteria rekrutacyjne mające zastosowanie do wyłonienia uczestników dodatkowych zajęć pozalekcyjnych:
- kryterium formalne:
- uczniowie/uczennice uczący się w szkołach objętych projektem (na dany typ zajęć w danej szkole mogą być zrekrutowani uczniowie tylko tej szkoły),
- uczniowie/uczennice, którzy/które nie byli uczestnikami projektu „Innowacyjna edukacja w Gminie Bobrowo”;
- kryterium merytoryczne:
- zajęcia rozwijające (przedmiotowe) – uczniowie z najwyższymi ocenami z przedmiotu/przedmiotów z zakresu którego/których będą prowadzone zajęcia rozwijające (na które uczeń złożył dokumenty rekrutacyjne),
- zajęcia rozwijające (koło majsterkowiczów, koło szachowe, koło małych przedsiębiorców, warsztaty techniki i robotyki, koło młodych ekologów) – uczniowie z najwyższymi średnimi ocen na koniec semestru poprzedzającego semestr, w którym rozpoczną się zajęcia rozwijające,
- zajęcia rozwijacie kompetencje cyfrowe, koło redakcyjne z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni – uczniowie, którzy uzyskali najwyższe wyniki z testu diagnostycznego z kompetencji cyfrowych,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (przedmiotowe) – uczniowie z najniższymi ocenami z przedmiotu z zakresu którego będą prowadzone zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (na które uczeń złożył dokumenty rekrutacyjne),
- zajęcia specjalistyczne – uczniowie z opiniami/orzeczeniami z poradni psychologiczno-pedagogicznej zalecającymi udział w zajęciach specjalistycznych, uczniowie z opiniami pedagoga szkolnego/wychowawcy zalecającymi udział w zajęciach specjalistycznych,
- zajęcia z doradztwa edukacyjno-zawodowego – uczniowie z opiniami pedagoga szkolnego/wychowawcy zalecającymi udział w zajęciach z doradztwa edukacyjno-zawodowego,
Przebieg rekrutacji uczestników dodatkowych zajęć pozalekcyjnych
- Uczestnicy dodatkowych zajęć pozalekcyjnych składają podpisane dokumenty rekrutacyjne w szkole macierzystej.
- Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje uczestników zgodnie z opisanymi kryteriami w § 3.
- Listy zakwalifikowanych uczestników (listy podstawowe i listy rezerwowe uczestników) dostępne są w szkole macierzystej oraz w biurze projektu.
- Osobom niezakwalifikowanym przysługuje prawo odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w formie pisemnej, złożonej w biurze projektu w terminie 3 dni roboczych od zamknięcia rekrutacji i udostępnienia list w biurze projektu. Odwołanie zostanie rozpatrzone w terminie do 7 dni kalendarzowych.
Zachęcam wszystkich uczniów do udziału zajęciach dodatkowych